اخبار سوریه

از حملات ائتلاف بین المللی تا زخمی شدن فعال ایتالیایی در سوریه

جنگنده های ائتلاف بین المللی 16 حمله هوایی به پایگاه های داعش در سوریه انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا روز گذشته 16 حمله هوایی به پایگاه های داعش در استان رقه سوریه انجام دادند.

سخنگوی ائتلاف ضد داعش در بیانیه ای اعلام کرد: این یکی از مهمترین عملیاتی بوده است که تا الان در سوریه انجام دادیم. وی تأکید کرد این حملات سبب تضعیف قدرت داعش در سوریه خواهد شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت خارجه ایتالیا اعلام کرد یک جوان 23 ساله ایتالیایی که تلاش داشت از مرزهای سوریه وارد کردستان عراق شود با گلوله نیروهای کرد زخمی شد. طبق اعلام رسانه های ایتالیایی "الساندرو د پونتی" 23 ساله که تلاش داشت با مدارک جعلی وارد کردستان عراق شود با شلیک نیروهای کرد از ناحیه بازو دچار جراحت شد و به اربیل، پایتخت کردستان عراق منتقل شد. این فعال ایتالیایی ممکن است به علت ورود غیرقانونی به منطقه خودمختار کردستان عراق با حکم زندان مواجه شود. طبق اعلام شبکه "رای نیوز" ایتالیا "الساندرو د پونتی" که متعلق به منطقه" برگام" در شمال ایتالیاست، یک فعال درباره مسأله کردها بوده و به احتمال تلاش داشته کمک های انسان دوستانه انجام دهد.

در خبری دیگر، پایگاه خبری الیوم السابع به نقل از برخی منابع سوری گزارش داد "استفان دی میستورا،" فرستاده سازمان ملل در امور سوریه هفته آینده به قاهره سفر خواهد کرد و دیداری با کمیته مخالفان سوری خواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار