شریعتی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

حاشیه نشینی هزینه‌ها را بالا می‌برد

نماینده خوزستان و بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیامدهای حاشیه نشینی در کلانشهرها به ویژه شهر تهران هزینه‌ها را بویژه در بخش دولتی بالا می‌برد.

محمد باقر شریعتی نماینده خوزستان و بهبهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ با اشاره به اینکه پیامدهای حاشیه نشینی در کلانشهرها بویژه در شهر تهران هزینه‌ها را بویژه در بخش دولتی بالا می‌برد ،اظهار کرد: پدیده حاشیه نشینی شامل خرده مهاجرتهایی است که به صورت درست سیاست گذاری شده‌اند و به دلیل برنامه ریزی‌های نامناسب با پیامدهای منفی خود هزینه‌ها را در نظام ودولت بالا می‌برد.

وی افزود: نبود برنامه ریزی مناسب در گام اول وساختار حاشیه نشینی و نقش حاشیه نشینان در گام دوم باعث افزایش آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری می‌شود که گسترش این معضلات جامعه را دچار تنش می‌کند.

شریعتی تصریح کرد:‌مجلس می‌تواند با ارائه سیاست‌های حمایتی و تشویقی و ریشه کنی آسیب‌های ناشی از حاشیه نشینی در ابتدا نقش بسزایی داشته باشد چرا که پدیده حاشیه نشینی عامل افزایش بسیاری از هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی است.

نماینده خوزستان و بهبهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تامین امکانات رفاهی و حمایتی در روستاها، شهرستانها و استانهای مختلف کشور می‌تواند تا حدود زیادی از فرآیند مهاجرت پذیری و حاشیه  نشینی جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: دولت با اطلاع رسانی به موقع به افرادی که قصد انجام پدیده حاشیه نشینی را دارند و آشنایی آنها با پیامدهای ناشی از پدیده حاشیه نشینی می‌تواند تا حدود زیادی با پدیده حاشیه نشینی مقابله کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار