حسین محب اهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

کمک به همنوعان جوهر انسانیت و ادیان الهی است/«پایتخت» در حد انتظارات ظاهر نشد

بازیگر تلویزیون فلسفه شب‌های احیاء را انسانیت، سپاسگزاری و کمک به همنوعان می‌داند.

حسین محب اهری  بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: احیاء در معنا مترادف واژه زنده نگه‌داشتن است. در سال سه شب احیا داریم که بهترین فرصت انسان‌ها برای بازگشتن به ذهن و فکر و سپاسگزاری خداوند است.

وی افزود: در حقیقت ما به شب‌های احیاء به فرم کلی نگاه می‌کنیم و به محتوای آن توجه نداریم. باید در این سه شب به خصوص، به عملکرد یک سال گذشته فکر کنیم، به اینکه چه کارهایی کرده‌ایم، چقدر سپاسگزاری خداوند را کرده‌ایم و چقدر پاسخ نعمت‌ها و امکانات او را داده‌ایم، باید به این فکر کنیم که چقدر انسانیت داشته‌ایم و چقدر به دیگران کمک کرده‌ایم.

محب اهری در ادامه بیان کرد: تمام کتب و ادیان الهی به انسانیت اشاره می‌کند. باید در این شب‌ها فکر کنیم که چقدر انسان بوده‌ایم و کسری‌ها و کمبود‌های خود را چگونه برطرف کردیم.

این بازیگر اظهار داشت: اینکه من در شب‌های احیاء دعا کنم و منتظر اجابتش باشم کار من نیست. من معامله نمی‌کنم.

وظیفه من دعا و سپاسگزاری است ولی منتظر نتیجه نیستم که ببینم حالم خوب می‌شود یا نه؟ یا به ثروت می‌رسم یا خیر. من به این چیز‌ها فکر نمی‌کنم. وظیفه من کار کردن و اندیشه و کمک به هم نوع و هم وطن خود است. فکر کنم اندیشه کمک و انسانیت جوهر تمام ادیان الهی باشد.

«پایتخت» در حد انتظارات ظاهر نشد

محب اهری در خصوص سریال‌های ماه رمضان گفت: چون در روز حدود 16 ساعت کار می‌کنم برای تماشای سریال‌ها وقت زیادی ندارم اما سعی می‌کنم تا جایی که می‌توانم وقتم را به تماشای آن‌ها اختصاص دهم.

وی با بیان این مطلب، عنوان کرد: بعد از سریال «دردسرهای عظیم2» پایتخت را دنبال می‌کنم ولی باید بگویم که محسن تنابنده، احمد مهرانفر و در کل «پایتخت 4» از حداقل استعدادها و پتانسیل خود استفاده می‌کند و چیزی که ما می‌بینیم و در برخی قسمت‌ها لذت می‌بریم حداقل توانایی‌های بازیگران و این سریال است. چون پایتخت در سری‌های قبل در حد عالی بود و حالا انتظارات از این سریال و بازیگرانش در آن سطح است. پایتخت خوب است اما مخاطب انتظار عالی بودن را دارد.

وی در خصوص بازیگران سریال‌های ماه رمضان بیان کرد: هنوز فرصت زیادی تا پایان ماه رمضان و اتمام سریال‌ها داریم. امام من بازی خانم‌ها: الناز حبیبی یا مریم سعادت و فریده سپاه منصور را بیشتر از بازیگران دیگر پسندیم. در میان آقایان هم جواد عزتی در «دردسرهای عظیم»، چون فوق‌العاده بازی می‌کند و انرژی صداقتش را به مخاطب منتقل می‌کند. اما همان‌طور که گفتم امین تارخ، محسن تنابنده و احمد مهرانفر از حداقل توانایی‌هایشان استفاده کردند. نه اینکه بازی آن‌ها بد شده باشد ولی این کمترین میزان توانایی آن‌ها است.

محب اهری با اشاره به سریال «پایتخت4» گفت: سریال به گونه‌ای جلو می‌رود که با وجود لذت بردن از قسمت‌های مختلف آن اگر یک قسمت را نبینیم اتفاقی نمی‌افتد. ولی «دردسرهای عظیم» پر از اتفاق است. این را چون خودم بازیگر آن هستم نمی‌گویم چون اتفاق افتاده که در سریال مناسبتی بازی کنم و سریال‌های دیگر را بیشتر بپسندم. ولی در این برهه از زمان، فیلم‌نامه و سریال «دردسرهای عظیم» را از سریال‌های دیگر بیشتر دوست دارم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار