پنج غول کهنه کار عکاسی تلفن های همراه+مشخصات

معرفی5گوشی موبایل که با قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری آن می توانید عکس های حرفه ای بیاندازید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛یکی از بخش‌هایی که اغلب اسمارت فون‌های امروزی به آن مجهز هستند،دوربین است.در کنار مگاپیکسل،قابلیت‌های نرم افزاری در ثبت یک تصویر خوب مهم هست.در حال حاضر با وجود اینکه برخی گوشی‌ها از یک سنسور مشابه استفاده می‌کنند،ننتیجه ثبت شده متفاوت از یک دیگر است و این موضوع به قابلیت‌های نرم‌افزاری باز می‌گردد.حال بیایید نگاهی به خط شکننان دوربین بیاندازیم.

نوکیا N95

نوکیاN95 اولین تلفن همراهی بود که از یک دوربین5مگاپیکسلی استفاده می‌کرد و این محصول یک رقیب نیز داشت که مدتی بعد از آن و از سوی کمپانی سامسونگ با نامSXH-S250عرضه شد.اولین دوربین5مگاپیکسلی در دنیای تلفن‌های همراه مربوط به نوکیا بود و در ساخت آن از لنزCarl Zeissاستفاده شده بود و قابلیت فوکوس خودکار را نیز داشت.




5تلفن همراه،با دنیای عکاسی متفاوت

سامسونگ i8510

سامسونگi8510 INNOV8 اولین تلفن همراه تاریخ بود که با یک دروبین8 مگاپیکسلی عرضه شد و بعد از مدتی نیز نوکیا وارد این وادی شد و محصولات سری N خود را نظیرN86 با چنین دوربینی عرضه کرد.



5تلفن همراه،با دنیای عکاسی متفاوت


سونی اریکسون Satio

اولین تلفن همراهی که یک سنسور  12مگاپیکسلی داشت از دیار سونی برخواسته بود. این محصول سونی اریکسون Satio نامیده می‌شد و رابط کاربری چندان مناسبی نیز در زمینه دوربین نداشت.گوشی از یک فلاش زنون بهره می‌برد و قابلیت فوکوس خودکار و لزرش‌گیر دیجیتالی تصویر نیز از ویژگی‌های آن بود.علاوه بر این در سونی اریکسون Satio شاهد تشخیص چهره،تشخیص لبخند،تنظیم میزان سفیدی و حالت عکاسی نیز بودیم.


5تلفن همراه،با دنیای عکاسی متفاوت


اچ‌تی‌سی Titan II

اوایل سال2012بود که کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی یک محصول جنجالی را با نام Titan II معرفی کرد. این تلفن هوشمند از سیستم عامل ویندوزفون بهره می‌برد و بهبود‌های زیادی نسبت به نسخه قبلی خود نداشت اما اصلی‌ترین مزیت آن در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته بود که شاهد یک دوربین16مگاپیکسلی در آنجا بودیم که اولین اسمارت فون با چنین دوربینی بود.



5تلفن همراه،با دنیای عکاسی متفاوت



سونی اکسپریا Z1

سونی در سپتامبر سال 2013یک محصول جدید را از سریZ خود معرفی کرد که اکسپریا z1 نامیده می‌شد و اولین محصولی بود که از یک سنسور بیش از20 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد.سونی بر روی این پرچم‌دار یک دوربین20.7مگاپیکسلی قرار داده بود که1/2.3اینچ سایز داشت و از لنزG سونی بهره می‌برد.از سایر قابلیت‌های آن می‌توان بهF2.0 و گستره دید27میلی متری اشاره کرد.



5تلفن همراه،با دنیای عکاسی متفاوت
نوکیا 808 PureView

اگرچه شاید اکنون عملا کمپانی‌ای تحت عنوان نوکیا تلفن همراه تولید نمی‌کند اما زمانی این شرکت محصولاتی را معرفی می‌کرد که دوربین خارق العاده‌ای داشتند.نوکیا 808 PureView اولین و تنها محصولی است که از یک سنسور40مگاپیکسلی استفاده می‌کرد و این در حالی‌ست که بیشتر اسمارت فون‌های آن زمان دوربینی8 یا 12مگاپیکسلی داشتند.

این محصول از یک سنسور1/1.2اینچیCMOS FSI بهره می‌برد و لنزش نیز Carl Zeiss بود.گفتنی است که برای استفاده از قدرت 41.3 مگاپیکسلی دوربین می‌بایست دست به دامان اپلیکیشن‌های سوم شخص می‌شدید و خود دوربین در حالت 16:9 قادر بود  38.2 مگاپیکسلی و در حالت 4:3 تنها 33.6 مگاپیکسل را ارائه دهد.
5تلفن همراه،با دنیای عکاسی متفاوت
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بکو
۲۰:۱۱ ۱۹ تير ۱۳۹۴
سلام اطلاعات غلط است نوکیا ان 8 12 مگاپیکسلی در زمان خود پرچمدار بود و نوکیا لومیا 1020 هم تا همین الان با 41 مگاپیکسل، سلطان گوشی ها در عکس بردای و داشتن دوربین قوی می باشد.
خواهشا با مطالعه کامل مطالب را بنویسید
آخرین اخبار