مراکز درمانی استان بوشهر به تجهیزات دندانپزشکی مجهز می‌شود

سالاری گفت: طرح بهداشت دهان و دندان ویژه افراد زیر 14 سال از مهرماه امسال اجرایی می‌شود که در این راستا مراکز درمانی استان بوشهر به امکانات لازم دندانپزشکی مجهز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه وزارت کشور گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مصطفی سالاری استاندار بوشهر در نشست روند اجرایی طرح‌های قلب سالم و بهداشت دهان و دندان با بیان اینکه طرح‌های حوزه سلامت در استان بوشهر توسعه می‌یابد اظهار داشت: برای توسعه سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها طرح‌های متنوعی تدوین شده که با مشارکت دستگاه‌های حوزه درمان و بیمه‌ای اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح غربالگری بیماری قلب و عروق در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و مرگ در استان بوشهر بیماری‌های قلبی و عروقی است در این راستا برای پیشگیری از بروز این بیماری‌ها طرح غربالگری بیماری قلب و عروق در استان بوشهر اجرایی می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح غربالگری بیماری قلب و عروق ویژه افراد بالای 30 سال جامعه اجرایی می‌شود خاطر نشان کرد: در این طرح افراد بالای 30 سال مورد معاینه قرار می‌گیرند و در صورت مشکلات قلبی و عروقی به صورت رایگان درمان می‌شوند.

سالاری، با بیان اینکه 62 مرکز بهداشتی درمانی در استان بوشهر به امکانات دندان‌پزشکی مجهز می‌شود عنوان کرد: علاوه بر تجهیز 62 مرکز بهداشتی درمانی به امکانات دندانپزشکی، کاروان‌های سیار دندان‌پزشکی تجهیز و به نقاط دوردست و محروم اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای اجرای طرح قلب سالم و بهداشت دهان و دندان تخصیص یافته است افزود: طرح‌های یاد شده با مشارکت دستگاه‌ها و قشرهای مختلف در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی اجرایی می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح‌های یاد شده در مراکز مختلف درمانی اجرایی می‌شود گفت: طرح بهداشت دهان و دندان ویژه افراد زیر 14 سال از مهرماه امسال اجرایی می‌شود که در این راستا بیش از 90 مرکز مشارکت می‌کنند.

سالاری از اجرای طرح قلب سالم خبر داد و خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح تمامی افراد بالای 30 سال تحت پوشش معاینه، درمان  و آموزش قرار می‌گیرند و از بروز بیماری‌های قلب و عروقی پیشگیری می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار