مسابقات دانشجويان جهان – كره جنوبي

پرونده تيم ملي تكواندو دانشجويان با 9 مدال رنگارنگ بسته شد

آخرين روز از مسابقات تكواندوي دانشجويان جهان با برگزاري رقابتهاي تيمي در حال برگزاري است با این حال پرونده تيم تكواندوي دانشجويان كشورمان با 5 مدال طلا، يك نقره و 3 برنز بسته شد.

به گزارش گروه  ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از فدراسیون تکواندو بیست و هشتمين دوره مسابقات دانشجويان جهان در بخش تكواندو از روز سه شنبه 16 تیرماه به میزبانی "گوانگجو" كره جنوبي در حال برگزاری است و امروز پس از يك هفته پيكار با انجام رقابتهاي تيمي كيوروگي به پايان خواهد رسيد.

تيم ملي تكواندوي زنان و مردان دانشجوي ايران كه براي شركت در اين رقابتها در دو بخش كيوروگي و پومسه با 21 تكواندوكار راهي اين دوره از مسابقات شده بود در پايان با كسب 5 مدال طلا، يك نقره و 2 برنز عنوان نايب قهرماني اين دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

در بخش كيوروگي (مبارزه)، آرمين هادي پور در وزن 54- كيلوگرم، احمد خسروفر در وزن 74- كيلوگرم، سعيد رجبي در وزن 80- كيلوگرم و اميد عميدي در وزن 87- كيلوگرم در گروه مردان طلايي شدند و جواد اميري در وزن 58- كيلوگرم و مهران عسكري در وزن 87+ كيلوگرم نيز مدال برنز را بدست آوردند.

سروش احمدي و وحيد عيسي بيگلو در اوزان 36- و 68- كيلوگرم از كسب مدال بازماندند.

در بخش تيمي  بنا بر صلاحدید کادر فنی تيم ملي و فدراسیون تکواندو، با توجه به حضور 3 تن از ملي پوشان ايران (هادي پور، عميدي و احمدي) در تورنمنت کره جنوبی و احتمال مصدومیت اين نفرات، تيم دانشجويان ايران از حضور در اين مسابقات انصراف داد.

تیم دانشجويان کشورمان در بخش مردان با هدایت نعمت خليفه (سرمربي) و رضا ايمان زاده (مربي) در اين دوره از رقابت‌ها بر روي شياپ چانگ رفت.


اما در گروه زنان، اكرم خدابنده در وزن 73+ كيلوگرم تنها مدال‌آور تيم ايران بود كه اين مدال، اولين طلاي تاريخ تكواندوي زنان در رقابتهاي دانشجويان محسوب مي‌شد. فرزانه صاحبي و هانيه اخلاقي نيز در اوزان 62- و 67- كيلوگرم بدون مدال ماندند.

در بخش تيمي نيز، زنان ایران متشکل از اکرم خدابنده، فرزانه صاحبی و هانیه اخلاقی برابر حریفان خود به میدان رفتند كه در نخستین گام برابر فرانسه با نتیجه 20 بر 6 شکست خوردند و از صعود به مرحله بعدی بازماندند.

هدایت اين تيم 3 نفره بر عهده مینو مداح (سرمربی) بود.



این رقابتهای دارای گرید 2 برای رنکینگ المپیک بود و به نفر اول 20 امتیاز، نفر دوم 12 امتیاز و نفرات سوم 7.2 امتیاز براي افزايش رنكينگ المپيكي در راه کسب سهمیه المپیک ريو تعلق گرفت.



همچنين در پومسه و در بخش انفرادي مهدي جمالي موفق به كسب مدال نقره شد و پومسه تيمي زنان، متشكل از مرجان سلحشوري، قاسمي و بهاره قادريان بر سكوي سوم ايستادند و مدال برنز را براي كشورمان به ارمغان آوردند.

سلحشوري در انفرادي زنان، بهشتي، نظري و خيري در تيمي پسران و جمالي و گيل سمايي در بخش ميكس از كسب مدال بازماندند.

احمد اخلاقي هدايت تيم پسران و فاطمه اسدپور هدايت تيم زنان را برعهده داشتند.



خاطرنشان می شود اسامي مدال آوران تيم تكواندوي دانشجويان ايران به شرح زیر است ؛

مدال طلا: آرمين هادي پور، احمد خسروفر، سعيد رجبي، اميد عميدي و اكرم خدابنده

مدال نقره: مهدي جمالي

مدال برنز: جواد اميري، مهران عسكري و پومسه تيمي زنان (قادريان، سلحشوري و قاسمي)

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار