هاشمی در جمع خبرنگاران:

بررسی درآمد‌های استان تهران در سومین شورای برنامه ریزی و توسعه استان

استاندار تهران گفت: درآمد‌های سال 93 و سه ماه اول سال جاری در سومین شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین هاشمی، استاندار تهران در حاشیه سومین شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به بررسی درآمد‌های استان در سال 93 و سه ماه اول سال 94، اظهار کرد:‌ در این جلسه گزارش مفصلی از طرف سازمان اقتصاد و دارایی استان ارائه شد و آنچه مورد توجه بیشتر اعضای شورای توسعه استان بود، میزان درآمد استان و میزان تخصیص‌های استانی بود.

وی افزود: رقمی که در سال گذشته از محل مالیات‌ها تحصیل شد، 25 تا 26 میلیارد تومان بود که رقم کلی آن محسوب می‌شود و سهم استان تهران از این مالیات‌ها، 2 درصد بود که در مقابل 53 درصد رقم استانی کل کشور، بسیار کلی است و علت آن این است که ما هیچوقت نمی‌توانیم مازاد بر درآمد داشته باشیم.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه ما هرسال درآمد استانی‌مان نسبت به سال گذشته 5 تا 7 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: بر این اساس مازاد به درآمد استانی شامل استان تهران نمی‌شود.

وی در خصوص طرح جامع لواسان که در جلسه مطرح شد، گفت:‌طبق رای گیری که انجام دادیم و آرای بدست آمده، 14 رای موافق، 4 رای مخالف و 4 رای ممتنع حاصل شد و در کل تصویب شد که این امر به شورای عالی شهرسازی کشور ارجاع داده شود و تصمیم گیری نهایی نیز با این سازمان است.

هاشمی گفت: بحث دیگر در خصوص طرح جامع لواسان پادگان موجود در حریم لواسان است که یک عدم هماهنگی در این زمینه وجود داشت که با وزارت دفاع مذاکراتی را داشتیم که کار جابجایی این پادگان را حتما انجام دهد که این امر یک خواست عمومی است و بحث‌های زیست محیطی نیز در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص بحث اموزش و پرورش شهر تهران یادآور شد: وضعیت شهر تهران در این زمینه، وضعیت مناسبی نیست و از جمله مباحث مطرح شده در این خصوص، کمبود فضای آموزشی و مدارس فرسوده بود که 25 درصد را در تهران شامل می‌شود و نیاز به نوسازی دارند که قرار است این امر نیز امسال در دستور کار قرار گیرد ت مدارس مورد استفاده فرزندان ما، مدارس ایمنی باشند.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که اجرای طرح جامع لواسان چه تاثیری در این شهرستان خواهد داشت؟ افزود: این طرح، این شهرستان را از حالت بلاتکلیفی و ساخت و سازهای غیر مجاز که فراگیر شده است و اعتراضات بومی‌های این شهرستان را در پی داشته است، بعد از تصمیم شورای عالی شهرسازی، تعیین تکلیف می‌شود.

هاشمی در خصوص جشن هسته‌ای در صورت توافق احتمالی، گفت: اگر توافق به سرانجام برسد، انتظار این است که تمام مردم برای تقدیر و تشکر از این دوستان که دو سال مذاکرات سخت و سنگین و طاقت فرسا را با 5 کشور ابر قدرت دنیا داشتند، به عمل بیاورند، همچنین این تشکر را نسبت به این دوستان ابراز کنند که تیم هسته‌ای در خط مقدم دیپلماسی، یک کار بزرگ و تاریخی انجام دادند و من به تمام دستگاه‌های ذیربط اعلام کردم که در این زمینه با مردم هماهنگی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار