حجت الاسلام تقوی در ضیافت افطاری حزب مؤتلفه اسلامی:

توقع نداریم که صددرصد همگرایی اصولگرایان محقق شود / هر کسی که خارج از مجموعه اصولگرایی قرار گرفت باید هزینه کار خود را پرداخت کند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: کسی که در عین ادعای اصولگرایی می خواهد راه خود را از این جریان جدا کند باید به مردم معرفی شود تا خود مردم تکلیفشان را با این افراد مشخص کنند.

نیروسازی یکی از کارهای مهم احزاب استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ضیافت افطاری حزب مؤتلفه اسلامی ضمن گرامیداشت یاد حبیب‌الله عسگراولادی اظهار داشت: آقای عسگراولادی جز در مسیر خیر و خوبی قدم برنداشت و از زبانش جز خیر و خوبی و هدایت و دلسوزی کلامی برنیامد.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان این که نیروسازی یکی از کارهای مهم احزاب است، گفت: احزاب باید با اطلاعاتی که دارند و نیز طراحی آموزش‌های مختلف، سعی در تربیت نیروهای جامعه داشته باشند و این یکی از کارهای مهم احزاب است.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: یک حزب فعال هیچ گاه تحمل نمی‌کند که نیروهای علاقمندش در جامعه پخش باشند و در عین حال نادیده گرفته شوند. این نیروهای پراکنده در جامعه باید جذب شده و سطح آموزش‌های احزاب ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: قدرت یک حزب به همین بخش از نیروهای پراکنده اش در جامعه است و در همین راستا نباید به کادر رسمی خود اکتفا کند. 
 
حجت الاسلام تقوی ادامه داد: احزاب علاوه بر جذب نیروهای پراکنده خود باید این افراد را به دستگاه های اجرایی کشور جذب کنند. 
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در خصوص جلسات هم گرایی اصولگرایان ابراز داشت: جلسات هم گرایی اصولگرایان بیش از یک سال و نیم در حال دنبال شدن است جرقه این کار در محضر آیت الله مهدوی کنی و با اذن و اجازه ایشان زده شد. 
  
وی با بیان این که جلسات همگرایی اصولگرایان را با نیروهای مخلص اصولگرا و علاقه مند به نظام آغاز کردم تاکید کرد: تاکنون به 29 استان سفر کرده و با دوستان جلسه گذاشته ایم و غزل همگرایی را سر داده ایم و همواره به با هم بودن برای خدمت بیشتر به مردم و نظام تاکید کرده ایم. 
 
حجت الاسلام تقوی با عنوان این مطلب که هرگز برگزاری جلسات همگرایی اصولگرایان را به خودم نسبت نمی دهم تصریح کرد: اگر احزاب و گروه های اصولگرا همانند جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و نیروهای آزاد و شخصیت های ارزشی وابسته به نظام کمک نمی کردند به نقطه ای که اکنون در آن حضور داریم نمی رسیدیم. 
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: دوستان و برادران حاضر در حزب موتلفه اسلامی جزو اولین کسانی بودند که به ندای خیرخواهانه همگرایی اصولگرایان لبیک گفتند. 

وی با بیان این که برخی احزاب اصولگرا نسبت به جلسات همگرایی با احتیاط برخورد کرده اند خاطر نشان کرد: امروز تمامی احزاب اصولگرا حتی آن هایی که دیر به ما پیوستند به ما می گویند که ما به برنامه ریزی شما عمل خواهیم کرد. 
 
حجت الاسلام تقوی با تاکید براینکه در مسیر برگزاری جلسات همگرایی مشکلاتی را داشتیم و هم اکنون نیز داریم گفت: این جاده باید هموار و موانع برداشته شود تا ماشین با سرعت قابل قبولی حرکت کند. 
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشوربا طرح این مسئله که همگرایی یک سری الزاماتی دارد افزود: ما توقع نداریم که صددرصد همگرایی اصولگرایان تحقق پیدا کند. ما توانسته ایم بیش از 80 درصد نیروهای ولایی و ارزشی را دور یکدیگر جمع کنیم و با 15 درصد بقیه مشکل داریم.  

وی ادامه داد: نمی خواهم الان بگویم که در کجاها مشکل داریم و یا کدام افراد با ما هماهنگ نیستند. تلاش داریم که همه اصولگرایان از صفر تا صد در مجموعه همگرایی قرار گرفته و کسی خارج از این مجموعه نباشد. 
 
حجت الاسلام تقوی افزود: هر کسی که خارج از مجموعه اصولگرایی قرار گرفت باید هزینه اقدام خود را پرداخت کند. 
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه تاکید کرد: کسی که در عین ادعای اصولگرایی می خواهد راه خود را از این جریان جدا کند باید به مردم معرفی شود تا خود مردم تکلیفشان را با این افراد مشخص کنند.   
 
وی گفت: باید سعی کنیم که آن 15 درصد نیز به مجموعه اصولگرایان اضافه شوند و اگر موفق نشدیم باید فضاسازی کنیم. 
 
حجت الاسلام تقوی با تاکید براینکه سرمایه اجتماعی یکی از لازمه های همگرایی است خاطر نشان کرد: باید سرمایه اجتماعی خود را افزایش دهیم چرا که بدون آن امکان موفقیت وجود ندارد.  
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه به تیین سرمایه اجتماعی پرداخت و در همین باره گفت: سرمایه اجتماعی در واقع همان اعتمادی است که مردم به یک جریانی پیدا می کنند.  
  
وی بیان داشت: حزب موتلفه اسلامی خودش یک سرمایه اجتماعی است یعنی به خاطر مبارزات و تلاش هایی که در راه به ثمر رسیدن انقلاب داشته و نیز به خاطرشخصیت هایی که در دل این مجموعه حضور داشتند برای خود یک سرمایه اجتماعی محسوب می شود.  
 
حجت الاسلام تقوی افزود: هیچ قوم و ملتی بدون وحدت به اهداف خود نمی رسد. سرمایه ما وحدت است که باید تقویت شود. ما در جلسات همگرایی قصد داریم که به نیروهای اصولگرایی امید دهیم.  
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در خصوص اهمیت امید به عنوان یک سرمایه اجتماعی اظهار داشت: اگر گروه های اصولگرایی سرخورده شوند، همین می تواند مقدمه شکست باشد و به همین خاطر باید مدام در این مسیر چراغ امید را روشن نگه داریم.   
 
وی درباره لزوم تاکید بر قدر مشترک ها میان جریانات اصولگرایی گفت: اگر قدر مشترک ها را لحاظ نکنیم اجتماعات به هم گره نخواهد خورد. این قدر مشترک ها آنقدر زیاد است که به عوامل تفرقه اجازه حضور و وجود را نخواهد داد. ما برای حاکم کردن اسلام حداکثری به صحنه آمدیم.  
حجت الاسلام تقوی ادامه داد: ولایت و پیروی از ولی فقیه و راه امام راحل از جمله این قدر مشترک هاست . 
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در مذاکرات و جلساتی که داریم باید ببینیم که آینده به کجا خواهد رسید مثلا اگر در مذاکرات توافق حاصل شود یا این که مذاکرات به شکست بینجامد آرایش نیروهای سیاسی چگونه خواهد شد و وظیفه ما در قبال این تغییرات چه می شود.  
 
وی درباره تغییر و تحولات در استانداری فارس و استعفای دسته جمعی نمایندگان این استان در مجلس گفت: آقای احمدی استاندار سابق فارس در چینش گروه های سیاسی اصولگرا قرار نمی گرفت اما انسان بسیار متین و با شخصیتی بود و حتی نماینده ولی فقیه در استان فارس و دیگر گروه های سیاسی از عملکرد وی راضی بودند.  
 
حجت الاسلام تقوی در پایان درباره مذاکرات هسته ای ابراز داشت: در شب های احیا دعا کردیم که تیم مذاکره کننده با دست پر به کشور بازگردند.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۲۱:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
نمیشه ا صلاح طلب و اصول گرا متحد بشن و حزب اصلاح اصول تشکیل بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۲۰:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
هر کس خارج ازمجموعه ی ملت مداری قرار گرفت به امام رحمت الله علیه پشت کرده.
آخرین اخبار