کرمان؛

جرایم مالی و اقتصادی رتبه اول جرایم کرمان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان کرمان گفت: جرایم بخش مرتبط به مالی و اقتصادی با 53 درصد ، اولویت اول جرایم این استان را به خود اختصاص داده است که قسمت زیاد آن مربوط به حساب های بانکی است.

جرایم مالی و اقتصادی رتبه اول جرایم کرمانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از کرمان؛ سرهنگ کامبیز اسماعیلی در جمع خبرنگاران افزود: جرایم تلفن های همراه و شبکه های مبتنی بر آن با 16درصد افزایش در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 93 رتبه دوم را دارا می باشد.

وی با تأکید بر اینکه همه باید تلفن همراه خود را به آنتی ویروس قوی مجهز کنند ، خاطرنشان کرد: افراد باید از باز کردن لینک هایی که توسط افراد ناشناس در گروه ها و یا سایر موارد فرستاده می شود ، خودداری کنند.

سرهنگ اسماعیلی تصریح کرد: مردم باید از نرم افزارهای ردیابی شرکت های معتبر که به هر فرد امکان ردیابی گوشی خود را می دهد ، استفاده کنند که بر اساس آن می توانند تلفن همراه خود را بعد از مفقود شدن، راحت تر پیدا کنند.

وی انتشار عکس های خانوادگی، ترویج بی حجابی و بدحجابی به عنوان آسیب و تهدید، نشر اکاذیب و توهین به ارزش های دینی و اسلامی ، ایجاد شبهات دینی، تغییر جدی در سبک زندگی خانواده، کاهش ارتباط چهره به چهره و شکاف بین نسلی را از جمله زیان های استفاده از شبکه های اجتماعی دانست .

سرهنگ اسماعیلی یادآور شد: تحت کنترل قرار دادن شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل و اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی ، از جمله برنامه های امسال پلیس فتای استان کرمان است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: جرایم ، مالی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.