پیش‌بینی ورود 3 میلیون گردشگر به سو احل گیلان

پیش‌بینی می‌شود در ایام تعطیلات عید فطر حداقل سه میلیون نفر گردشگر وارد سواحل استان گیلان و از جاذبه‌های گرشگری دریایی موجود بهره‌مند شوند.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مانا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: جلسات ویژه ستاد هماهنگی سفر در راستای خدمات‌رسانی به موج دوم گردشگران ورودی به استان گیلان در ایام تعطیلات عید فطر برگزار شده است.

حمیدرضا آذرپور، ادامه داد: در این راستا تمام فرمانداران شهرهای استان به ویژه در نوار ساحلی در حال آماده باش و فراهم کردن مقدمات لازم برای ارائه بهترین خدمات به مسافران هستند.

این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: تمام بخش‌های مرتبط با کارهای خدمات به گردشگران از جمله هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راهور،اورژانس‌ها، بیمارستان‌ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک‌ها و ... در آماده باش کامل برای تعطیلات پایان هفته قرار دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تصریح کرد: در این راستا ظرفیت‌های تمام واحدهای خدماتی در ایام تعطیلات عید فطر افزایش خواهد یافت.

وی از انجام بازدیدهای مشترک توسط ارگان‌های مرتبط از عملکرد واحدهای خدماتی و گردشگری در سراسر استان خبر داد.

آذر پور افزود: در تعطیلات خرداد ماه امسال شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به سواحل گیلان بودیم اما پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات عید فطر تعداد بسیار بیشتری گردشگر به استان گیلان وارد شود.

این مقام مسئول در استان گیلان خاطرنشان کرد: هم اکنون تمام واحدهای اقامتی استان اعم از هتل، مسافرخانه، هتل آپارتمان و خانه‌های استیجاری دارای مجوز مورد بازدید بازرسین قرار گرفته‌اند.

وی اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات به منظور ارائه خدمات مناسب پخش بروشورهای تبلیغاتی از جاذبه‌های مختلف استان در مبادی ورودی شهرستان‌ها خواهد بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: طرح‌های سالم‌سازی دریا در طول نوار ساحلی فعال خواهند بود.

وی تاکید کرد: ناجیان غریق در طرح‌های سالم‌سازی و سایر نقاط ساحلی استان حضور دارند تا بتوانند در صورت بروز حادثه احتمالی به گردشگران امدادرسانی کنند.

وی گفت: امیدواریم باتبلیغات صورت گرفته و آشنایی مردم با خطرات شنا در نقاط خارج از طرح سالم سازی، شاهد شنا کردن گردشگران در طرح‌های سالم‌سازی باشیم تا به این ترتیب تابستان امسال شاهد کمترین غریق در آب‌های گیلان باشیم.

آذرپور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: به همین منظور سعی شده در محل طرح‌های سالم‌سازی دریا جشنواره‌های فرهنگی متعددی برگزار شود تا گردشگران رغبت بیشتری برای حضور در این طرح‌ها و استفاده از خدمات آنها داشته باشند.

به گفته وی، برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی یکی از مهم‌ترین این اقدامات است که با هماهنگی مدیران طرح‌های سالم‌سازی دریا و فرمانداران شهرستان‌های ساحلی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در استان گیلان همچنین از برگزاری ایستگاه‌های فروش صنایع دستی و اجرای برنامه‌های آئینی در محل طرح‌های سالم‌سازی دریا خبر داد.

وی بیان کرد: نظارت بر عملکرد طرح‌های سالم‌سازی دریا و چگونگی نحوه خدمات‌رسانی آنها به صورت مستمر با حضور بازرسان مربوطه انجام خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد: سال گذشته در ایام تعطیلات عید فطر حدود 3 میلیون نفر گردشگر وارد استان گیلان شدند که در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی انتظار می‌رود بیش از این میزان امسال به گیلان سفر کنند.

وی به تالاب بین‌المللی انزلی به عنوان مهم‌ترین جاذبه گردشگری شمال کشور اشاره کرد و گفت: هر ساله در ایام تعطیلات بیشترین میزان گردشگران ورودی به استان به این تالاب سفر می‌کنند.

این مقام مسئول در استان گیلان اذعان داشت: آمارهای اخذ شده هر ساله حاکی از آن است که حداقل 70 درصد گردشگران ورودی به استان از جاذبه‌های تالاب بین‌المللی انزلی دیدن می‌کنند.

به گفته وی، شهرستان‌های رشت، لاهیجان و آستارا نیز در رتبه‌های بعدی از نظر میزان ورود گردشگر به آنها قرار گرفته‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد: در تعطیلات پیش رو بتوانیم بهترین خدمات گردشگری را به مسافران ارائه دهیم تا تمام آنها استان ما را در پایان سفر خود با خاطره‌ای به یادماندنی ترک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار