استاد دانشگاه علوم پزشکی یزد:

40 درصد زنان ایرانی دچار فیبروم های رحمی هستند

استاد دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت : در حال حاضر بسیاری از زنان مشکل فیبروم رحمی دارند، و طبق آمار حدود 30 تا 40 درصد زنان در ایران دچار فیبروم هستند که در حدود سه درصد موارد باعث بروز نازایی می شود.

دکتر عباس افلاطونیان، استاد دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جایگاه میومکتومی در بیماران نازا گفت: میومکتومی در بیماران نازا یکی از  موضوعات مورد بحث بوده و بر این اساس برداشتن فیبروم در زنان نازا مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از زنان مشکل فیبروم رحمی دارند، افزود: طبق آمار حدود 30 تا 40 درصد زنان در ایران دچار فیبروم هستند که البته تمامی موارد آن خطرناک نبوده و منجر به نازایی نمی شود.
به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی یزد فیبروم های رحمی در حدود سه درصد موارد باعث بروز نازایی می شود و در بر داشتن این فیبروم ها برخی از مسائل باید مورد توجه قرار گیرد.
افلاطونیان تاکید کرد: در صورتیکه خانمی دچار فیبروم های رحمی بوده و هنوز ازدواج نکرده است، بهتر است که تا قبل از ازدواج فیبروم برداشته نشود و پس از ازدواج و سه تا شش ماه قبل از باردار شدن اقدام برداشتن فیبروم صورت گیرد.
وی ادامه داد: در صورت بر داشتن فیبروم قبل از ازدواج ممکن است پس از ازدواج نیز مجددا بیماری عود کند و همین امر درمان را سخت تر می کند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این که جراحی های فیبروم پس از عود بیماری سخت تر است، گفت: جراحی مجدد این بیماری بروز مشکلاتی چون جسبندگی را به دنبال دارد؛ لذا در مواردی که فرد مبتلا به فیبروم های رحمی است بهتر است جراحی برداشتن فیبروم پس از ازدواج صورت گیرد.
افلاطونیان تصریج کرد: همچنین وضعیت برخی از ژن ها مانند ژن های خانواده هاکس در فیبروم تغییر می کند و ممکن است در آینده باعث بروز مسائل جدی تر شود و برداشتن فیبروم بیشتر نیاز باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشکل خاصی در درمان فیبروم های رحمی در کشور وجود ندارد و عمده درمان این مشکل به وسیله جراحی صورت می گیرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۴ دی ۱۴۰۰
ای بسوزه پدر این فیبروم که درمونی هم نداره
آخرین اخبار