شیراز؛

پروازهای "بالگرد اورژانس هوایی" فارس برای انتقال بیمار قلبی و مصدومان تصادف

بالگرد اورژانس هوایی فارس در سومین پرواز تیرماه خود برای نجات بیمار قلبی راهی جنوب استان فارس شد.

  به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سرپرست روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس گفت : به دنبال درخواست بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان لار در مورد بیمار قلبی، بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سومین پرواز تیرماه خود، راهی جنوب استان فارس شد.

حسن همتی در ادامه افزود : مرد 50 ساله ای که به دنبال بروز مشکلات قلبی با تشخیص پزشکان نیاز به اقدامات تشخیصی و درمانی بیشتر و فوری داشت به درخواست پزشکان بیمارستان امام رضا (ع) لار با بالگرد به شیراز منتقل شد.

وی گفت: انتقال این بیمار به وسیله بالگرد اورژانس هوایی موجب شد که زمان 4 ساعت انتقال زمینی با آمبولانس را به یک ساعت، کاهش یابد.

همتی همچنین اظهار کرد : به دنبال تماس با مرکز پیام اورژانس و گزارش واژگونی خودرو پراید و تعداد مصدومین زیاد، 3 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد و همزمان به بالگرد اورژانس هوایی نیز دستور پرواز داده شد.

وی در ادامه گفت : در این تصادف در جاده روستایی سیخ دارنگون 7 نفر از هموطنانمان دچار جراحت شدند که بعد از اقدامات اولیه درمانی، بوسیله اورژانس هوایی به شیراز منتقل شدند، 3 تن از این مصدومان کودک بودند که برای ادامه درمان به بیمارستان نمازی منتقل شدند و 4 تن دیگر نیز به بیمارستان شهید رجایی انتقال یافتند .

همتی افزود : مرکز ارتباطات، اورژانس زمینی و اورژانس هوایی در این ماموریت هماهنگی و عملکرد مناسبی داشتند که در این فرصت از آنها قدردانی می شود.

 

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.