مشروح سخنان وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در مورد توافق هسته ای ایران

اشتون کارتر در کنفرانس خبری مشترک با موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: توافق هسته ای با ایران یک توافق خوب است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اشتون کارتر در کنفرانس خبری مشترک با موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: توافق هسته ای با ایران یک توافق خوب است.

به نقل از خبرگزاری رویترز؛ اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در ادامه اظهارات خود در کنفرانس خبری مشترک با موشه یعلون افزود: سربازان اسراییلی مانند نسل های پیش از خود شبانه روز حافظ اسراییل هستند و نزدیک‌ترین متحدان آنها یعنی نیروهای مسلح آمریکا نیز همواره در کنار آنها بوده است. بنابراین به این خاطر است که من بسیار از اینکه در کنار یعلون هستم به خود افتخار می کنم. زیرا ما از آغاز حکومت شما در کنار شما بوده ایم و همواره نیز خواهیم بود. اسراییل بخش اصلی استراتژی آمریکا در خاورمیانه است و امنیت آن و برتری کیفی نظامی آن اولویت اصلی آمریکا از نظر ارتش و نیز شخصا از نظر من است.

 این مسئله درباره جلوگیری از دستیابی ایران به مسئله هسته ایران نیز به طور ویژه ای صدق می کند. توافقی که هفته گذشته در وین حاصل شد یک توافق خوب است و اینگونه طراحی شده است که باشد. دوستان می توانند درباره اینکه آیا این توافق کار کند یا خیر می توانند با ما اختلاف نظر داشته باشند و ما به شدت ایران را زیر نظر داریم تا ببینیم چه خواهد شد. با این حال هیچ اختلاف نظری درباره هدف نهایی اینکه به ایران اجازه ندهیم به سلاح هسته ای دست پیدا کند نداریم.

 همچنین هیچ اختلاف نظری درباره تهدیدهایی که اسراییل هر روز با آنها روبرو است نداریم چه این تهدید اقدامات بی ثبات کننده ایران باشد چه تهدید های ناشی از گروههای مانند حزب الله، حماس یا داعش. من به این دلیل به اینجا آمده ام که با موشه یعلون درباره مشکلاتی که هر دو ملت با آن روبرو هستیم و نیز درباره استراتژی کلی در منطقه همکاری کنیم. نباید اشتباه کرد.

این توافق ایران را محدود می کند اما آمریکا، وزارت دفاع این کشور یا مناسبات دفاعی آمریکا و اسراییل را محدود نمی کند ما با سرعت کامل به سمت جلو در حال حرکت هستیم و بازدارندگی همچنان بخش اصلی استراتژی ما در این زمینه خواهد بود. ما همچنان به تقویت استراتژی خود، دوستانمان و متحدانمان در منطقه به ویژه اسراییل ادامه می دهیم تا در دفاع از آنها در برابر تجاوز، تضمین آزادی رفت و آمد در خلیج (فارس) و اعمال فشار به نفوذ ایران کمک کنیم.

ما همچنان به پیشبرد توان پیشرفته نظامی خود ادامه خواهیم داد که رییس جمهور آمریکا نیز به عنوان سیاست تضمینی آمریکا مدتهاست تاکید کرده است که همه گزینه ها در صورت نقض این توافق توسط ایران اجرا خواهد شد. در همین حال تعهد ما برای دفاع از اسراییل همچنان مستحکم باقی خواهد ماند و پس از سالها تلاش بی سابقه برای تقویت امنیت اسراییل، مناسبات دفاعی اسراییل و امریکا هیچگاه این اندازه قدرتمند نبوده است و همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. بیایید به صراحت بگوییم این مسئله چه معنایی دارد. ما ژست قدرتمند نظامی خود را حفظ خواهیم کرد که به آمریکا و همه جهان این امکان را می دهد به سرعت به آرایش قدرتمند نیرو ها در صورت نیاز اسراییل به دفاع از آن بپردازد. نیروهای آمریکایی به پیشرفته‌ترین تجهیزات زمینی، دریایی و هوایی مجهز است که هیچ هدفی دور از دسترس آنها نیست.

 ما تعهد مستحکم خود درباره برتری کیفی نظامی اسراییل حفظ خواهیم کرد و من شخصا در این زمینه تلاش کرده ام و می دانم که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز به شدت به این مسئله پایبند است تا اینکه اسراییل بتواند از خود و با تکیه برخود در برابر تهدیدهای مختلف دفاع کند و آمریکا به ارائه توانمندیهای پیشرفته به اسراییل ادامه خواهد داد سال آینده اسراییل تنها دوست ما در منطقه خواهد بود که به جنگنده های اف سی و پنج رادار گریز مجهز خواهد شد. ما به حمایت های حیاتی خود از سامانه ضد موشکی گنبد آهنین ادامه خواهیم داد که تابستان گذشته به موفقیت نود و نه درصدی در نجات جان عده بی شماری از مردم اسرائیل دست یافت.

ما به حمایت های خود در زمینه سامانه های فلاخن داود و آرو ادامه خواهیم داد که قادر به سرنگون کردن راکت های دور برد هستند. ما همچنین آمادگی نیروهای خود را حفظ کنیم که شامل آموزش و برگزاری مشترک تمرین های نظامی خواهد بود. این تنها بخشی از اقداماتی است که آمریکا برای امنیت اسراییل بکار می گیرد و من و موشه یعلون در نشست خود بررسی کردیم که آیا به کمک های بیشتری در آینده نیاز است یا خیر. در مسیر رو به جلو تضمین خواهیم کرد که نیروهایمان و قدرت بلامنازعی که داریم آمادگی خود را حفظ خواهد کرد. ما همچنان هر روز هر شب آماده خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار