طاهرنژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فضای بین‌المللی نسبت به ایران با خروج از فصل هفتم منشور شورای امنیت بهبود می‌یابد

عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه خروج از فصل هفتم شورای امنیت فضای بین‌المللی را برای ایران باز می‌کند، گفت: با این اتفاق، رویکردها درباره کشورمان از حالت تخاصم و درگیری به سمت تعادل و همکاری تغییر می‌کند.

یدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با خروج ایران از فصل هفتم منشور شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: کشورمان تاکنون شرایط خاصی را در روابط بین‌الملل می‌گذراند اما با خروج از فصل هفتم شورای امنیت قطعا شرایط دگرگون خواهد شد. 

وی در ادامه افزود: بخشی از قطعنامه شورای امنیت به صورت تعلیقی و مشروط است که البته براساس فتوای مقام معظم رهبری، ما هرگز به سمت آن شروط نخواهیم رفت که شرایط دوران گذشته بازگردانده شود.

طاهرنژاد با بیان اینکه قطعنامه شورای امنیت مشکلی برای ایران ایجاد نخواهد کرد، گفت: این قطعنامه می‌تواند برای ایران مفید هم واقع شود و فضای بین‌المللی را برای کشور بهبود بخشد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه قطعنامه شورای امنیت، گشایش بازارهای جدید را برای محصولات صادراتی ایران فراهم می‌کند، تأکید کرد: این قطعنامه رویکردها درباره کشورمان را از حالت تخاصم و درگیری به سمت تعادل و همکاری هدایت می‌کند.

وی اظهار داشت: در مذاکرات همیشه امتیازاتی داده و امتیازاتی گرفته می‌شود اما مهم این است که تراز این امتیازات مثبت باشد. 

طاهرنژاد با اشاره به اینکه پس از جمعبندی مذاکرات هسته ای، اقتصاد ایران از حالت انقباضی خارج خواهد شد و به سمت اقتصاد انبساطی و رو به رشد خواهد رفت، ادامه داد: این حالت به دو دلیل اتفاق می‌افتد؛ منابعی آزاد می‌شوند که در خدمت توسعه و تولید قرار می‌گیرند و همچنین بازارهایی ایجاد می‌شود که بستر صادرات را برای کشور فراهم می‌کند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در آینده نه چندان دور، جمعبندی مذاکرات به سمت اجرایی شدن برود و ما شاهد رونق در اقتصاد کشور باشیم. 

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور ما به شدت نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: اگر آمار دولت درست باشد، حدود 6 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارد لذا ما باید سرمایه خارجی را جذب کنیم تا بنگاه‌های اقتصادی گسترش یابد و با رشد اقتصادی فرصت‌های شغلی را برای فارغ‌التحصیلان بیکار ایجاد کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ قطعنامۀ شماره 2231 مربوط به جمع‌بندی گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، بیست و نهم تیر با 15 رای موافق و بدون رای مخالف یا ممتنع در شورای امنیت به تصویب رسید.

 5 عضو دائم شورای امنیت، توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را به صورت قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند و روز دوشنبه در این شورا با حضور 15 عضو دائم و غیردائم به آن رای مثبت داد.

این قطعنامه ضمن تایید "برجام"، 6 قطعنامه قبلی شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران را لغو می‌کند.

در این نشست، علاوه بر اعضای شورای امنیت سازمان ملل، نماینده آلمان به عنوان عضو 1+5 و هم‌چنین غلامعلی خشرو، سفیر ایران در سازمان ملل حضور داشتند.

انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین اعضای دائم شورای امنیت و آنگولا، اسپانیا، چاد، شیلی، اردن، لیتوانی، مالزی، نیوزیلند، نیجریه و ونزوئلااعضای غیردائم آن هستند.

* خوشرو: قطعنامه 2231 نشانه خوبی از مسالمت‌آمیز بودن فعالیت‌های ایران است

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: قطعنامه شورای امنیت نشانه خوبی از مسالمت‌آمیز بودن فعالیت‌های ایران است.

غلامعلی خوشرو، سفیر ایران در سازمان ملل گفت که "قطعنامه2231 نشان‌دهنده توسعه خوب و تغییر اساسی برای فعالیت‌های مسالمت‌آمیز ایران در 10 سال گذشته است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار