در جلسه امروز هیئت دولت تصویب شد؛

اختصاص ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی

نحوه تسویه بدهی‌های ارزی حساب ذخیره ارزی به دولت، آیین‌نامه‌های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در جلسه امروز هیئت دولت تصویب شد.

اختصاص ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید تضمینی محصولات کشاورزیبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیئت وزیران در جلسه صبح چهارشنبه که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، نحوه تسویه بدهی‌های ارزی حساب ذخیره ارزی به دولت، آئین‌نامه‌های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را به تصویب رساند.

براساس آئین‌نامه یاد شده، تأدیه تمام و یا بخشی از بدهی توسط بدهکار حداقل به میزان 25 درصد اقساط سر رسید شده به مأخذ نرخ روز گشایش، به صورت علی‌الحساب و در رابطه با آن دسته از بدهکارانی که دارای اقساط سر رسید شده نمی‌باشند صرفا ارائه درخواست کتبی به بانک عامل در چارچوب این آئین‌نامه در مهلت زمانی، تعیین تکلیف محسوب می‌گردد و پرونده تسهیلاتی این دسته از بدهکاران قابل طرح در کارگروه ملی خواهد بود.

سپس اعضای کابینه به بررسی نحوه و میزان اختصاص تسهیلات بانکی برای خرید تضمینی سایر محصولات اساسی، پرداختند. براساس این مصوبه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در قالب ایجاد خط اعتباری مستقل از طریق بانک‌های عامل معادل سیزده هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات مطابق برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی (به جز گندم) در اختیار مباشرین خرید تضمینی قرار دهد.

اختصاص مبلغ چهل میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل در شهرستان‌های خلخال و کوثر در استان اردبیل از دیگر مصوبات هیئت وزیران بود.

در جلسه امروز اصلاح اساسنامه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، در دستور کار هیئت دولت قرار گرفت که براساس اصلاح این اساسنامه، هیئت‌مدیره شرکت مرکب از پنج عضو اصلی خواهد بود که با پیشنهاد رئیس مجمع عمومی و تصویب مجمع عمومی عادی از بین افراد صاحب نظر در تخصص‌های مرتبط با فعالیت‌های شرکت برای مدت دو سال انتخاب می‌شوند.

همچنین در جلسه امروز، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور گزارشی درخصوص «تنقیح و تدوین قوانین و مقررات» به هیئت وزیران ارائه داد. ضرورت‌ها و دشواری‌های تنقیح قوانین و مقررات، مراحل تنقیح و تدوین قوانین و مقررات و سیر تاریخی آن، فعالیت‌های معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات و چالش‌ها و راهکارهای این بخش از جمله موارد مطرح شده در گزارش مذکور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار