شلیک گلوله‌های لاستیکی به‌سمت تظاهرکنندگان ضد داعش در ترکیه

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد پلیس ترکیه از گلوله‌های لاستیکی برای متفرق‌کردن تظاهرکنندگان ضد داعش در استانبول استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از عکاسان این خبرگزاری از شلیک گلوله‌های لاستیکی از سوی پلیس ترکیه برای متفرق‌کردن تظاهرکنندگان ضد داعش در روز جمعه در شهر استانبول خبر داد.

روز گذشته حدود 500 نفر از اهالی ناحیه "قاضی کوی" در شهر استانبول برای اعتراض به کشتار 32 نفر از مردم شهر "سوروچ" در روز دوشنبۀ هفته گذشته، به خیابا‌ن‌ها آمده بودند. گفته می‌شود ممکن است این حمله تروریستی بدست گروه تروریستی داعش انجام شده باشد.

تظاهرکنندگان استانبولی در این تجمع شعارهایی در اعتراض به حمایت دولت از تروریست‌های تکفیری داعش و ورود آنها به خاک ترکیه سر می‌دادند.

به گفته عکاس خبرگزاری فرانسه، نیروهای پلیس ترکیه مانند روزهای گذشته، در تجمع روز جمعه نیز از گلوله‌های لاستیکی برای متفرق کردن مردم استفاده می‌کردند.

تظاهرات مردم در حالی صورت گرفته است که ترکیه اخیراً با تجاوز به خاک سوریه مدعی تلاش برای تعقیب و هلاکت تروریست‌های گروه داعش شده بود. در عین حال، بسیاری از مردم، رسانه‌های خبری و کارشناسان ترکیه در سال‌های اخیر همواره نسبت به حمایت دولت اردوغان از فعالیت گروه تروریستی داعش علیه دولت سوریه معترض بوده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به دعوت اخیر حزب حامی مردم کرد در ترکیه، هزاران نفر فردا برای حضور در راهپیمایی سکوت در استانبول به خیابان‌ها خواهند آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۱۶:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
عامل انتحاری درترکیه بادستور مستقیم اردوغان صورت گرفت تابراحتی به خاک سوریه تجاوزنماید.وازپشت به نیروهای سوری وکردها حمله نمایدوهرازچندگاهی بااطلاع قبلی به داعش مواضع خالی انهاراهدف قراردهد.وبدین ترتیب شکست خودرادرمنطقه جبران نماید.
Iran (Islamic Republic of)
جوانان ایران
۲۰:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
اردوغان وخانوادش انشاءالله بدست داعش به سلیب کشیده شود
آخرین اخبار