شبکه پنج تلویزیون فرانسه: کردها حمله آنکارا به پ.ک.ک را در راستای حمایت از داعش می دانند

ترکیه به جنگ علیه نیروهای گروه دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) در سوریه و همچنین نبرد با پ. ک. ک در کردستان عراق ادامه می دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ از نظر کردهای معترض به سیاست‌های آنکارا، دولت ترکیه برای حمایت از داعش به مواضع پ.ک.ک در عراق حمله کرده است.

شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: ترکیه به جنگ علیه نیروهای گروه دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) در سوریه و همچنین نبرد با پ. ک. ک در کردستان عراق ادامه می دهد. ترکیه دوباره پ.ک.ک را در عراق هدف قرار داد و این حمله به خشم محافل کرد منجر شده و روند مذاکرات صلح با آنکارا را به مخاطره انداخته است. سوء قصد شب گذشته در جنوب شرقی ترکیه که بیشتر ساکنان آن کرد هستند، دو نظامی ترک کشته شدند. گزارشگر این شبکه گفت: یک نفربر ارتش ترکیه صبح روز یکشنبه در جنوب شرقی ترکیه که منطقه ای کرد نشین است، هدف قرار گرفت. دو نظامی ترک در این حمله کشته و چهار نظامی دیگر زخمی شدند. این سوء قصد انفجاری به نیروهای پ. ک. ک، نسبت داده شد. حمله یاد شده همزمان با موج گسترده دستگیری کردها و یک روز پس از تظاهرات گسترده کردها در آنکارا و استانبول بود. پلیس برای مقابله با صدها تن از کردهای معترض از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کرد. آن ها در شعارهای شان فریاد می زدند، «اردوغان قاتل است.» تظاهرکنندگان اردوغان را متهم می کنند که تحت پوشش حمله به نیروهای گروه دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش)، مواضع پ.ک.ک در عراق را بمباران کرده است.

در سلیمانیه عراق نیز کردها به افتخار عبدالله اوجالان رهبر کردی که در زندان به سر می برد، تظاهرات کردند و در این تظاهرات سیاست های اردوغان را سرزنش نمودند. یک کرد شرکت کننده در این تظاهرات گفت: ما بمباران های خونین کردها را سرزنش می کنیم و این دولت (دولت ترکیه) تروریست را که از سال ها پیش به کردها خیانت کرده است، محکوم می کنیم. ما خواستار احقاق حقوق مان هستیم. گزارشگر ادامه داد: کمتر از دویست کیلومتر دورتر یعنی در اربیل عراق نیز تظاهراتی برگزار شد. معترضان همین شعارها را بر زبان داشتند و مطالباتی مشابه را مطرح کردند. معترضان در این تظاهرات شعار می دادند: «رئیس جمهوری کیست؟ اوجالان.»، «اردوغان فاشیست است.» یک زن تظاهرکننده گفت: ما در این تظاهرات شرکت کرده ایم چون دولت ترکیه با حمله به کردها از گروه دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) حمایت می کند. ما این حمایت را در کوبانه دیده ایم. گزارشگر افزود: سوء قصدها، دستگیری تظاهرکنندگان و بمباران ها از ویژگی های رویارویی دولت ترکیه با شورشیان کرد است. این درگیری در بیست سال گذشته بیش از چهل هزار کشته برجای گذاشته است. پایان مخاصمه که از سال دو هزار و سیزده اعلام شده است، هرگز تا به این اندازه شکننده نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۱۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
ای حال میده
جنگ داخلی ترکیه
سیاست ترکیه بر عکس شد
کرد ها ساکت بودن
تقصیر خودشونه
آخرین اخبار