وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

مطرح کردن پرونده بیماران هموفیلی صلاح نیست/ لزوم ورود بخش خصوصی برای تامین تخت‌های بیمارستانی

وزیر بهداشت: طرح پرونده‌ی قدیمی بیماران هموفیلی با توجه به شرایط حال در راستای مصالح کشور نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه همایش تقدیر از مجریان برتر ارتقا سلامت مادر و نوزاد و ترویج زایمان طبیعی که امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد؛ گفت: طرح پرونده ابتلا به ایدز و بیماران هموفیلی در آستانه ورود وزیر خارجه فرانسه به ایران صلاح نیست. باید آنگونه که در شان ملت و منافع ملی ما است عمل کنیم و نگذاریم دستگاه دیپلماسی دچار چالش شود.

وی ادامه داد: من دیپلمات نیستم اما می‌دانم این توافق در مذاکرات دستاورد ارزشمندی است.

وزیر بهداشت با اشاره به دعوی حقوقی با کشور فرانسه اظهار کرد: فابیوس یک شخصیت بین‌المللی است. دعوی حقوقی ما با کشور فرانسه در کشورهای دیگر هم بوده است. اگر زمانی ضعیف عمل کردیم و غرامت نگرفته‌ایم، سایر دستگاه‌ها درست عمل نکرده‌اند بنابراین عنوان کردن این موضوع با شرایط موجود در راستای مصالح کشور نیست.

وی با تاکید بر لزوم ورود بخش خصوصی و بین‌المللی برای تجهیز بیمارستان‌ها اذعان کرد: بسته‌ای برای سرمایه‌گذاری خارجی برای افزایش تخت‌های بیمارستانی لازم است. ما به 70 هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم که 50 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین این نیاز لازم است. تخصیص این روند یک خیال است بنابراین باید بخش خصوص و کمپانی‌های بین‌المللی در این باره سرمایه‌گذاری کنند.

هاشمی ادامه داد: همانطور که در صنعت برق و کشاورزی از بورسیه عمومی، یارانه تعریف می‌شود ما نیز برای سلامت در بودجه‌ی عمومی یارانه آنرا تامین می‌کنیم وگرنه تامین این تعداد تخت 40 سال زمان نیاز دارد.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات بلوکه شده دولت به حوزه سلامت خاطرنشان کرد: انتظاری ندارم که دولت از این پول در حوزه سلامت هزینه کند زیرا بیکاری و اشتغال‌زایی معضلات بزرگ جامعه هستند تا حدی که می‌توان 50 درصد از اعتبارات یارانه نقدی را هم به بیکاری اختصاص داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار