جان کری: تلاش برای مقابله با برده داری نوین باید همه جانبه باشد

وزیر امور خارجه آمریکا در مراسم انتشار گزارش سالیانه قاچاق انسان برای سال دو هزار و پانزده گفت باید تلاش های همه جانبه ای برای مقابله با پدیده شوم برده داری نوین صورت بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر امور خارجه آمریکا در مراسم انتشار گزارش سالیانه قاچاق انسان برای سال دو هزار و پانزده گفت باید تلاش های همه جانبه ای برای مقابله با پدیده شوم برده داری نوین صورت بگیرد.

جان کری ضمن تقدیر از تهیه کنندگان این گزارش و کسانی که در مقابله با قاچاق انسان همکاری می کنند گفت این گزارش محصول یک سال تلاش سخت است. کسانی که امروز در اینجا هستند، بعد از خروج از اینجا روی گزارش سال آینده کار می کنند و باید گفت این فرایندی مداوم است که در مراکز دیپلماتیک ما در سراسر دنیا با جمع آوری اطلاعات و اسناد دنبال می شود. این گزارش اهمیت دارد زیرا یکی از بهترین ابزارهای ما برای دفاع از کودکان و افراد بالغی است که واقعا ابزار و محلی برای رساندن صدای خود ندارند.

وی ادامه داد به خاطر اعتباری که دارد، این گزارش می تواند منبعی برای ارزش گذاری و الهام برای فعالان در همه قاره ها باشد که تلاش می کنند به این برده داری مدرن خاتمه بدهند. زمانی که ما ماه گذشته گزارش خود درباره حقوق بشر را منتشر کردیم، گفتم که هدف ما نام بردن یا شرمسار کردن جایی خاص نیست بلکه می خواهیم مردم را تقویت کنیم و به آنان نیرو دهیم. با این کار، می خواهیم ماهیت کامل و گستره این صنعت صد و پنجاه میلیارد دلاری قاچاق غیر قانونی را در معرض توجه عموم قرار بدهیم. البته این را نمی توان یک صنعت نام برد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت می خواهیم اسناد و حقایقی را ارائه کنیم که به مردمی که هم اکنون نیز به دنبال اصلاحات برای خروج از رنج و به پاسخگویی کشاندن دیگران هستند، ارائه کنیم. می خواهیم آموزش هایی نیز به دولت ها بدهیم تا در هر سطحی که می توانند، قاچاقچی ها را تحت تعقیب قضایی قرار دهند و از اقشاری که با این خطر روبرو هستند، حمایت کنند. با انتقال این پیام، باید این را قبول کنم که حتی در آمریکا نیز هستند که کسانی که باید گوش بدهند و اوضاع را بهبود بخشند.

کری گفت ما نیز مانند هر کشور دیگری مسئولیت داریم که عملکرد خود را بهتر و از کسانی که در داخل مرزهای ما زندگی می کنند، حمایت کنیم، کسانی که گذرنامه هایشان از آنان گرفته شده است و برای اهداف کاری یا قاچاق جنسی، به بند کشیده شده اند. قبول برخی از آزارهایی که در گذشته روی داده است به این معنی نیست که این آزارها در آینده نیز تحمل شوند یا اینکه خود را به ندانستن آنچه که روی می دهد بزنیم.

وی گفت همواره باید از خود این سوال را بپرسیم که اگر یکی از قربانیان قاچاق، از کسانی باشد که ما می شناسیم چه؟ اگر همسایه ما باشد یا بدتر از آن و کابوس وا، اگر پسر یا دختر ما یا یکی از اقوام ما باشد چه؟ هر چه بیشتر این سوال ها را از خود بپرسیم، بیشتر درک می کنیم که نه فقط این جنگی است که باید وارد شویم و مسئولیت داریم که همه نهادهای دولت خود را برای پس زدن این پدیده و آگاهی دادن به مردم دخیل کنیم، بلکه جنگی است که باید در آن پیروز شویم.

کری گفت نیازی به یادآوری نیست که بگویم قاچاقچی ها بی رحم هستند و خوب می دانند چگونه از فقر و امید مردمان برای یافتن یک پناهگاه سوء استفاده کنند. آنان به دنبال شکار آسیب پذیرها و هدف آنان گروه های ضعیف، ناامید و منزوی هستند و وعده هایی دروغین می دهند تا قربانیان خود را بدون گذرنامه در کشوری که زبانش را نمی دانند به کار گیرند، جایی که نه وسیله ای برای ارتباط وجود دارد و نه امکانی برای فرار و زمانی که قربانیان اعتراض کنند، از خشونت استفاده می کنند.

وزیر خارجه آمریکا گفت بخش خصوصی نیز می تواند در این مسیر شریک باشد تا شرکت هایی که از کارگران کم سال استفاده یا دستمزدی کمتر از میزان لازم پرداخت می کند، افشا کنند. رهبران و گروه های دینی و تحصیل کردگان و محققان نیز می توانند با تشدید اقدامات خود کمک کنند تا نبردهای بیشتری علیه این افراد پیروز شویم و این پدیده در نهایت به پایان برسد.

انتهای پیام/       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار