رئیس جمهور سنگال: اسلام واقعی دین صلح و مدارا است

مکی سال، رئیس جمهور سنگال، روز سه شنبه در کنفرانسی بین المللی که با موضوع اسلام و صلح در داکار پایتخت این کشور برگزار شده است، اسلام را دین آشتی و مدارا دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مکی سال، رئیس جمهور سنگال، روز سه شنبه در کنفرانسی بین المللی که با موضوع اسلام و صلح در داکار پایتخت این کشور برگزار شده است، اسلام را دین آشتی و مدارا دانست و اقدامات افراط گرایانی را که می کوشند جهان را گروگان بگیرند، محکوم کرد.

در شرایطی که گروه افراط گرای مسلح بوکو حرام با حملات و اقدامات خرابکارانه خود ثبات و امنیت کشورهای ساحل آفریقا را به خطر انداخته است، رئیس جمهور سنگال در سخنرانی روز سه شنبه خود در مراسم آغاز به کار کنفرانس اسلام و صلح در داکار تاکید کرد: سر و صدای خشونت های مرگبار در جهان طنین افکنده و بذر درد و مرگ را همه جا پراکنده کرده است. افراط گرایان از هر طرف مصرانه تلاش می کنند جهان را گروگان بگیرند.

رئیس جمهور سنگال تاکید کرد: اسلام واقعی که ما به آن پایبند هستیم، دین آشتی و مدارا است

سنگال که نود و پنج درصد از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند، تا کنون از خشونت های گروههای افراط گرای مسلح که ثبات کشورهای همسایه را مختل کرده اند، در امان مانده است.

مکی سال تاکید کرد: ده سال پیش هیچ کس تصور نمی کرد که در نیجریه بمبهای انسانی وجود دارد. مردم از بیم این که مورد حمله قرار گیرند از صحبت کردن درباره این عناصر افراط گرا بیم دارند. اما آنها اشتباه می کنند. افراط گرایان پیوسته در کمین فرصت ها هستند. گفتگو با عناصر تندرو و تروریست ممکن نیست.

رئیس جمهور سنگال که به زبان بومی کشورش سخنرانی می کرد، خاطر نشان کرد: باید برای مقابله با افراط گرایی، نابرابری ها و شکاف های اجتماعی را که احساس انزوا و طرد در افراد ایجاد می کنند، از بین ببریم و یک صلح اجتماعی پایدار خلق کنیم.

مکی سال این اظهارات را در مراسم آغازین کنفرانس بین المللی دو روزه ای بیان کرد که به ابتکار انجمن اسلامی جامعه انصارالدین برگزار شده است. این گروه اسلامی در دهه چهل میلادی در نیجریه تاسیس شد اما در ادامه به برخی از کشورهای خارجی از جمله نیجریه نیز گسترش پیدا کرد. این کنفرانس بین المللی با همکاری و حمایت رئیس جمهور سنگال و محمد ششم پادشاه مغرب برگزار شده است و بنا به اعلام برگزارکنندگان آن، پانصد کارشناس و مسئول از بیست کشور مختلف جهان در آن شرکت کرده اند.

انتهای پیام/       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار