نقاشی‌هایی از دل جنگ در ایشتار و لالش

جنگ، اتفاقات خشن و ناراحت‌کننده‌ای که چند متر آن طرف‌تر از ما در حال رخ دادن است،‌ روی بوم‌های نقشی از دل جنگ منعکس شده است.

بابک بهارستانی مدیر نگارخانه سایه و مسئول برگزاری نمایشگاه ایشتار و لالش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راجع‌به موضوع و نام این نمایشگاه گفت: عنوان نمایشگاه به 2 تا از خدایان قدیم بابل و بین‌النهرین بر‌می‌گردد و نقاشی‌های موجود کار هنرمند عراقی است که موضوع اصلی آن مسأله جنگ است، چرا که منطقه‌ سیلمانیه عراق،‌ اکثراً درگیر جنگ‌های مختلف بوده و در حال حاضر نیز داعش وارد آن شده است.

وی افزود: این موضوع اصلی بود که واکنش هنرمند به پیرامون محسوب می‌شود،‌ همچنین کارها به این اشاره دارند که شروع چنین اتفاقاتی (جنگ) در منطقه‌ای رخ داده است که آغاز تمدن را از آن‌جا می‌دانند.

بهارستانی از هدفش برای برپایی چنین نمایشگاهی عنوان کرد: من فکر می‌کنم که هنرمند نه به عنوان رسالت بلکه به عنوان مسأله‌ای که دست مایه کارش و محیط پیرامونش است باید مقداری به این موضوع توجه کند.

وی ادامه داد: چند متر آن طرف‌تر،‌ در همسایگی ما، اتفاق عجیبی در حال رخ دادن است، بحث سیاست نیست،‌ بلکه این وقایع ‌رخدادهای تلخ انسانی‌اند که باید به آن بیشتر توجه شود، حال نه‌تنها به داعش بلکه هر گروهی که چنین کارهای خشنی انجام می‌دهند.

این هنرمند اظهار داشت: در این نمایشگاه که مجموعه کارهای «ناودید ئوسمان باقی» در آن به نمایش گذاشته شده،‌ حدود 11 اثر با رنگ اکریلیک و سبک آبستره و فیگوراتیو وجود دارد و تاکنون مسئولینی از ارشاد،‌ تعدادی از هنرمندان و بازیگران مطرح از‌ آن بازدید کرده‌اند.

این نمایشگاه تا 13 مرداد ماه در گالری سایه میزبان بازدید‌کنندگان و علاقه‌مندان خواهد بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار