نهاوندیان در گفتگو با نشریه آمریکایی شعار "مرگ بر آمریکا" را چگونه تعبیر کرد؟

رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگو با یک نشریه آمریکایی گفت: شعار مرگ بر آمریکا نمادی از مخالفت مردم ایران با سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نهاونديان رييس دفتر رئيس‌جمهور در گفتگویی با نشریه نیویورکر در بررسی سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" در طول سه دهه گذشته گفت: اگر شما از تمام کسانی که اين شعار را می‎گويند بپرسيد، به گونه‌ای نمادين عليه سياست‌های مداخله‌جويانه در ايران است که سبب برکناری محمد مصدق، نخست‌وزير منتخب ايران شد.

به نوشته اين نشريه آمريکايي، نهاونديان که يک اقتصاددان است و سال‌های زيادی را در آمريکا سپری کرده در اينجا به ماجرای کودتای 28 مرداد (سال 1953) اشاره دارد که با حمايت سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) صورت گرفت و به برکناری دکتر محمد مصدق، نخست‌وزير وقت ايران منجر شد.

رييس دفتر روحانی ادامه داد: از نظر آن‌ها، چيزی که با آن مخالفند اين است که يک دولت به سمت هواپيمای حامل مسافران بي‌گناه شليک کند، منظور آن‌ها مردم آمريکا نيست.

نهاونديان تأکيد کرد: آن‌ها در واقع با چنين سياستی، با اين رويکرد و با اين تکبر و خودبينی مخالفند. منظور از اين شعار يک ملت نيست، بلکه آن‌ها با اين سيستم رفتار مخالفند.

نيويورکر در گزارش خود يادآور شد: نهاونديان در اينجا نيز به حادثه سقوط يک هواپيمای مسافربريی ايران در سال 1988 اشاره می‌کند که توسط نيروی دريايی آمريکا هدف حمله قرار گرفت و در نتيجه آن مسافران اين پرواز جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
مردم مخالفتی با مردم امریکا ندارند
آخرین اخبار