کرمان بزرگترین معادن خاورمیانه را در اختیار دارد/پتانسیل بالای استان کرمان درجذب سرمایه گردشگران خارجی

رئیس جشنواره فرهنگی - اقتصادی استان کرمان گفت: ‌این جشنواره برای آگاهی‌ بخشی درباره پتانسیل معنوی و ارزش‌های گسترده مادی و تاریخی استان کرمان از شانزدهم تا بیست‌وسوم مرداد در مرکز نمایشگاهی برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رزم حسینی در نشست خبری که صبح امروز با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری کرمان برگزار شد افزود: استان کرمان بزرگترین استان کشور است که شامل استعدادهای درخشان در عرصه اقتصادی و فرهنگی است.

وی گفت: در موضوع معادن، کرمان بزرگترین معادن خاورمیانه را در اختیار دارد و در حوزه گردشگری پتانسیل‌های بالایی برای حذب سرمایه گردشگران خارجی در این استان نهفته است.
 
استاندار کرمان تاکید کرد: این جشنواره فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر جوانان با فرهنگ بومی و اصیل ایرانی است و می‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله با خودباختگی‌های فرهنگی باشد.
 
وی ادامه داد: این جشنواره به مدت شش روز به توانمندی‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان و فرصت های جذب کارآفرینان می‌پردازد و از همه بخش های علاقه مند دولتی و خصوصی دعوت می‌شود برای توسعه اقتصاد روستایی، کشاورزی، صنعتی، صادرات فرش ،صادرات پسته و سایر محصولات غذایی در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

رزم حسینی گفت: ‌7 هزار متر مربع در این نمایشگاه به معرفی قابلیت های استان کرمان می‌پردازد و یکی از این ظرفیت ها بزرگترین شبکه ریلی کشور در این استان است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان پیشینیه 500 ساله در صادرات فرش دستباف دارد افزود:‌ از 140 هزار متر مربع صادرات فرش در کشور30 درصد به استان کرمان اختصاص دارد.


رزم حسینی ادامه داد: 200 طرح جدید درعرصه فناوری به همراه طرح همیاران آب از جمله محورهای اصلی این جشنواره خواهد بود.

رئیس جشنواره فرهنگی-اقتصادی استان کرمان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص استخراج مس در معادن استان کرمان گفت: با توجه به اینکه 85 درصد تولید مس کشور به استان کرمان اختصاص دارد لذا این جشنواره فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی در صنعت تولید مس و صادرات آن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار