افزایش بیشتر دیابت کودکان در سال‌های اخیر

بیماری دیابت کودکان در سال‌های اخیر افزایش بیشتری پیدا کرده است.

اسدالله رجب رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به میزان شیوع بیماری دیابت در کودکان اظهار کرد: بیماری دیابت به طور تقریبی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های متابولیک بین کودکان محسوب می‌شود این بیماری در سال‌های اخیر نیز افزایش بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: دیابت نوع 1 بیشتر در بین کودکان و افراد زیر 30 سال بروز می‌کند متاسفانه سن شیوع این بیماری در تمام دنیا نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است. باتوجه به آنکه این بیماری یک بیماری خود به خودی محسوب می‌شود در جسم حالتی به وجود می‌آید که سیستم دفاعی بدن علیه سلول‌های خود اقدام می‌کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت ادامه داد: پس از آنکه سیستم دفاعی بدن علیه سلول‌های بدنی اقدام می‌کند سلول‌هایی که وظیفه تولید انسولین را برعهده دارد از بین می‌رود و بدن وی دیگر نمی‌تواند به تولید این ماده بپردازد به همین دلیل است که کودک ناگهان به علائم اولیه بیماری دیابت مبتلا می‌شود.

رجب تصریح کرد: از علائم اولیه بیماری دیابت می‌توان به پر ادراری، مصرف فراوان آب و کاهش اشتهای کودک اشاره کرد امروزه به دلیل تغذیه نامناسب دیابت نوع دو نیز در بین کودکان افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص تاثیر عوامل محیطی بر بروز دیابت نوع 1 بیان کرد: عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و برخی از بیماری‌های ویروسی سبب بروز دیابت نوع 1 می‌شود.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار