محمدمهدی منصوری:

استاد هنر راه میان‌بر را به هنرجو نشان می‌دهد

بهره‌بردن از دانش اساتید برجسته در فراگیری هنر بسیار حائز اهمیت است.

محمدمهدی منصوری هنرمند خوشنویس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بهره‌بردن از دانش اساتید برجسته در فراگیری هنر بسیار حائز اهمیت است.
اساتید هنری راهنما هستند و راه میان‌بر را به هنرجو نشان می‌دهند، در حالیکه اگر فرد بخواهد به صورت خودجوش فعالیت کند باید سال‌های بیشتری زمان بگذارد.

وی افزود: افرادی که پا در وادی هنر می‌گذارند دو دسته‌اند: یک عده تا رسیدن به درجات بالای هنری و حتی تا همیشه از دانش اساتید بهره می‌برند و عده‌ای دیگر به دنبال استقلال هستند و به سرعت می‌خواهند فعالیت هنری‌شان را از کلاس و فضای آموزشی جدا کنند که به اعتقاد من گروه اول موفق‌تر هستند.

این هنرمند خوشنویس خاطرنشان کرد: در بیشتر رشته‌های هنری و از جمله خوشنویسی کتاب‌های زیادی از بزرگان در دسترس هنرجویان تازه‌کار است، همچنین سایت‌ها و صفحات اینترنتی می‌تواند در تقویت دید بصری آنها بسیار موثر باشد.

وی گفت: استاد امیرخانی از بزرگان خوشنویسی کشور در آخرین صفحه کتاب "رسم‌الخط امیرخانی" یک دوبیتی را به خطی خوش قلم زده‌اند که می‌تواند راهنمای راه باشد:

پنج چیز است که تا جمع نگردد باهم/ هست خطاط شدن نزد خرد امر محال

قوت دست و وقوفی ز خط و دقت طبع/ طاقت محنت و اسباب کتابت به کمال

در این شعر پارامترهای موفقیت برای هنرمندان تازه‌کار به وضوح آمده است که از جمله آن می‌توان به حوصله و صبر بسیار، وسایل کار و تمرین و ممارست برای مهارت دست اشاره کرد.

وی در همین راستا افزود: هنرجویان نباید عجله کنند و یادشان برود که موفقیت حاصل تلاش بسیار است. من زمانی که در سال 78 موفق به کسب مدرک ممتاز در خوشنویسی شدم، تا سال 92 برای برپایی نمایشگاه صبر کردم تا به حد مقبولی رسیده و بعد آثارم را در معرض دید قرار دهم.

وی در پایان گفت: من هیچ‌گاه خویش را بری از اشتباه نمی‌دانم و با اینکه سال‌هاست در این عرصه کار می‌کنم، بازهم به راهنمایی و نظر اساتید برجسته احترام گذاشته و از آن‌ها مدد می‌گیرم.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رمضانی
۲۳:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
عالی بود.
آخرین اخبار