یادداشت؛

آشتی با هنر در گالری‌های شهر

بازدید از گالری‌های هنری شهر فرصتی برای آشتی با هنر و فراغت از روز مرگی‌های یکنواخت است.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر گوشه شهر را که نگاه کنی، شرق و غرب و شمال و جنوب هیچ فرقی نمی‌کند همگی پر از آدم‌هایی است که درگیر روز مرگی هستند و سرگرم شلوغی و کار و ترافیک و سر و صدا.

آمد و شد روزهای یکنواخت یکی پس از دیگری هر چه بیشتر ما را در چار چوبی تکراری محبوس می‌دارد و وادارمان می‌کند به فرار از دود و ماشین‌ها و خیابانهای شلوغ.

صبح‌ها عجله برای رسیدن به محل کار و عصرها دوباره ازدحام مردمی که خسته از کار روزانه روانه منزل می‌شوند.

به درستی نمی‌دانم وضعیت در سایر کشورها چگونه است و اگر بخواهیم مقاسه دقیقی داشته باشیم باید از آمار و ارقامی حرف بزنیم که در این مقال نمی‌گنجد ولی در کشور ما ذوق و هنر دوستی را می‌توان در بیشتر اقشار جامعه یافت.

آدم‌هایی که روی دیوار خانه‌هایشان دست کم یک تابلوی هنری دیده می‌شود و گاهی برای خرید لوازم هنری روانه بازار می‌شوند و یا حتی در بد بینانه‌ترین حالت فقط پیگیر خبرهای هنری هستند.

حالا با این وضع، با وجود این همه استعداد و علاقه در کشور، فشار زندگی، شرایط گاه نا به سامان اقتصادی و دیگر مسائل، امان وقت گذاشتن برای هنر را ربوده و افراد را مجبور می‌کند از دور هرازگاهی نیم نگاهی به هنر انداخته و آن را نظاره‌گر باشند. خوشبختانه در سال‌های اخیر با برپایی گالری‌های متعدد در جای جای شهر این امکان برای علاقه‌مندان فراهم آمده است تا در پیچ و خم و فراز و فرود روز مرگی‌ها به هنر بیشتر توجه داشته و زیباتر و هنری‌تر زندگی کنند.
 
این فرصت‌ها را دریابیم که هنر سرشته با طبع لطیف آدمی است و به قول دکتر شریعتی: "هنر امانتی است که خداوند به انسان داده و تجلی قدرت پرودگار است."


یادداشت از عاطفه گودرزی

انتهای پیام/
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.