گام‌هایی برای مقابله با صرع

صرع یک بیماری است که به مرور زمان باعث افسردگی، کاهش و ناتوانی می‌شود اما با رعایت بعضی از اصول می‌توان تا حدی با آن مقابله کنید.

فاطمه منفرد پویا متخصص متخصص روانشناسی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از آنجا که صرع نوعی عارضه مغز است و همین عارضه می‌تواند بر مناطق دیگر مغزی و یا روانی بیمار اثر گذاشته و نشانه‌ها و حالات عاطفی مانند افسردگی، اضطراب،‌ سستی، وسواس، عصبانیت، حالات تهاجمی و مشکلات دیگری ایجاد نماید. 

وی ادامه داد: این افراد باید بسیاری از مسائل تغذیه، دارو، شیوه زندگی را رعایت کنند، البته تا حدودی قابل پیشگیری برای خانم‌های باردار است به عنوان مثال مصرف اسید فولیک می‌تواند باعث کاهش این بیماری شود.

تقویت مبتلایان به صرع با این کارها 
این متخصص روانپزشکی بیان کرد: اولین قدم برای مقابله با صرع، پذیرش این بیماری است نه به چشم قربانی بلکه اتفاقی که می‌تواند با فرد سازگار شود. 

وی افزود: به علت اینکه صرع یک بیماری کنترل شده است، خانواده‌ها نباید استقلال را از این افراد بگیرند. 

منفرد پویا ادامه داد: افراد مبتلا به صرع از لحاظ تغذیه و روانی باید در محیطی قرار بگیرند که آرامش باشد( این موضوع باعث کاهش تشدید بیماری است). 

وی در نهایت خاطر نشان کرد: این افراد معمولا دچار کاهش اعتماد به نفس می‌شوند بنابراین می‌تواند با تقویت یک بخشی از توانایی فرد باعث ایجاد افزایش اعتماد به نفس شوید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار