پارکی روی آسمان + عکس

پارک آسماني سندز" Skypark Sands " سنگاپور يکي از شگفت انگيزترين محوطه هاي تفريحي دنياست، که در ارتفاع ۲۰۰ متری بر بام سه برج ۵۵ طبقه هتل مارینا بی سندز " Marina Bay Sands Hotel " قرار گرفته و این سه برج را بهم متصل می کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پارک آسمانی سندز که یک شگفتی مهندسی است، به شکل یک کشتی بزرگ، به طول 340 متر با گنجایش 3900 نفر و یک استخر بیکران به طول 150 متر، بر بام 3 آسمانخراش در کنار ساحل زيباي ماريناي سنگاپور قرار گرفته است و به عنوان بزرگترین مکان عمومی معلق دنیا ،شناخته می شود. این شاهکار سازه ای بی نظیر توسط آرشیتکت مشهور موشه سفند انجام گرفته است.

پارکی روی آسمان + عکس

براي ساخت این استخر ،مهندسان زيادي دور هم جمع شده اند و کف و ديواره هاي آن را با استفاده از 182 تن استيل مقاوم سازي شده، پوشانده اند؛ طوري که حالا اين استخر تحمل 380 هزار گالن آب را دارد.
برای آنکه ارتعاشهای طبیعی برجها به راحتی انجام شود،۴ مفصل متحرک در زیر استخر در نظر گرفته شده است. هر کدام از این ۴ مفصل ،محدوده حرکتی خاص خود را دارد که با توجه به موقعیت آن طراحی شده است. اما محدوده حرکتی کل استخر بر روی برجها در حدود ۵۰۰ میلیمتر است.

علاوه بر مشکل وزش باد، مشکل نشست زمین نیز در ساخت این استخرمطرح بوده که برای رفع آن مهندسان جکهایی داخل سه برج نگهدارنده پارک در نظر گرفتند که میتوانند در ۵۰۰ نقطه در زیر سیستم استخر تنظیم شوند و از برج ها در مقابل زلزله و توفان هاي شديد محافظت کند. این موضوع برای حفظ "ظاهر بینهایت" استخر نیز بسیار مهم است.


پارکی روی آسمان + عکس


پارکی روی آسمان + عکس

پارکی روی آسمان + عکس

پارکی روی آسمان + عکس

منبع : برترین ها

انتهای پیام/
برچسب ها: پارک ، سندز ، سنگاپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.