هیجانی ترین نوع شنا در ارتفاع 30 متری

این استخر پنج متر عرض و سه متر عمق دارد و در فضایی کاملا شیشه ای همانند یک پل میان دو بلوک اپارتمانی توسط معماران انگلیسی در مجتمع باغ سفارت در لندن ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،معماران انگلستانی قصد دارند یک استخر شیشه‌ای در ارتفاع 30 متری و بین دو بلوک آپارتمانی در جنوب این شهر ایجاد کنند. این استخر 25 متری قرار است همانند پل بین دو بلوک آپارتمانی مجتمع باغ سفارت ایجاد شود. این استخر پنج متر عرض و سه متر عمق دارد و ساکنان این بلوک‌ها اجازه خواهند داشت بین دو ساختمان شنا کرده و در عین لذت بردن از مناظر لندن، در این ارتفاع شنا کنند. کل بدنه این استخر از جمله کف آن از جنس شیشه با ضخامت 20 سانتی‌متری طراحی شده است و به همین دلیل منظره‌ای فوق‌العاده‌ای در اختیار شناگران قرار خواهد داد.
هیجانی ترین نوع شنا در ارتفاع 30 متری

این استخر که طراحی آن از آکواریوم‌های شیشه‌ای الهام گرفته شده، توسط مهندسان شرکت آراپ آسوسیتس (Arup Associates) طراحی شده است و کارشناسان طراحی دریایی شرکت اکرسلی (Eckersley) و طراحان آکواریم شرکت رینولدز (Reynolds) نیز به عنوان مشاور در این پروژه شرکت داشته‌اند. بلوک‌های مسکونی این منطقه توسط گروه ساختمان سازی بالیمور (Ballymore) ساخته شده و البته بار، حمام بخار و سونا هم در سقف این ساختمان‌ها گنجانده شده است. البته یک پل دیگر هم بین این دو ساختمان ایجاد شده است که بازدیدکنندگان می‌توانند بصورت پیاده یا با استفاده از دوچرخه از آن استفاده کنند.

هیجانی ترین نوع شنا در ارتفاع 30 متری


شن مولریان، مدیرعامل گروه بالیمور نیز می‌گوید:«نظریه من درباره این استخر آسمانی از تمایل خودم برای عبور از مرزهای غیرممکن ساخت و ساز و مهندسی الهام گرفته است. دلم می‌خواست چیزی را انجام دهم که تا کنون هرگز انجام نشده است.»
 او می‌افزاید:«سازه شفاف استخر آسمانی (Sky Pool) نتیجه پیشرفت‌هایی قابل توجه در فناوری در دهه گذشته است. تجربه استخری واقعا منحصربفرد که احساس شناور بودن در آسمان مرکز لندن را به انسان می‌دهد.» منطقه المز ناین در جنوب لندن در حال حاضر محل ساخت و سازهای گسترده در قالب بخشی از طرح توسعه شهری شرکت‌های فوستر و فرانک گری است.
بر اساس این طرح قرار است دو تونل دیگر نیز برای اتصال این منطقه به قلب لندن ایجاد شود که طراحی و ساخت آن با شرکت بیگ (BIG) از بزرگترین شرکت‌های معماری انگلستانی است. قرار است این برنامه توسعه شهری در منطقه باغ سفارت تا سال 2017 تکمیل شود. در نقطه دیگری از لندن، یعنی منطقه کینگز کراس، نیز اولین دریاچه مصنوعی ساخت دست انسان ایجاد شده است که هم یک سازه هنری و هم یک مرکز تفریحی محسوب می‌شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.