دختر مبتلا به طاسی غیرقابل بازگشت دارای موهای طبیعی شد + عکس

دختری نوجوان که از کودکی تمامی موهای سرش را از دست داده بود به کمک اقدامی فداکارانه از سوی مادرش دارای موهای طبیعی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک مادر 41 ساله اهل کشور انگلستان برای افزایش اعتماد به نفس دختر خود اقدامی منحصر بفرد انجام داده و با موهای طبیعی سر خود برای دخترش که مبتلا به بیماری آلوپسی است یک کلاه گیس زیبا درست کرده است.

گفتنی است، تمام موهای lauren هنگامی که 8 ساله بود در عرض 3 روز پس از تشخیص ابتلای او به بیماری آلوپسی ریخت و او به طور کامل طاس شد.

والدین او به سرعت و قبل از فرستادن او به مدرسه برایش یک کلاه گیس تهیه کردند اما اکثر کلاه‌گیس‌ها مخصوص افراد بزرگسال بود و به خوبی بر روی سر کوچک lauren قرار نمی‌گیرد و یا حتی گاهی اوقات باعث زخمی شدن سر او می‌شد.

در طول سال‌ها lauren کلاه گیس را کنار گذاشته و از کلاه برای رفتن در اجتماع استفاده می‌کرد.
در نهایت مادر او خانم jo green در اقدامی به مدت 3 سال موهای خود را بلند کرده و در طی این مدت نظارت دقیقی بر تغذیه خود داشته و موهایش را رنگ نکرده است و پس از رسیدن به حد مورد قبول از بلندی موها، آنها را از ته تراشیده و برای دخترش کلاه گیسی طبیعی درست کرده‌ است.

Lauren گفته کلاه گیس جدیدش را بسیار دوست دارد زیرا هم به اندازه کاسه سر اوست و هم شباهت فراوانی به موهای طبیعی از دست داده‌اش دارد.

بیماری آلوپسی یک نوع ریزش مو است که مردان و زنان و حتی کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
شروع این بیماری اغلب ناگهانی و بدون هیچ علت خارجی است.

در حدود 25 درصد افراد مبتلا به این بیماری دارای سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری هستند.
با وجود اینکه آلوپسی به سلامت جسمی فرد آسیبی وارد نمی‌کند اما می‌تواند عوارض شدیدی بر کیفیت زندگی فرد و اعتماد به نفس او داشته باشد.

علت دقیق ریزش مو به خاطر این بیماری مشخص نیست اما کارشناسان آن را نوعی بیماری خود ایمنی می‌دانند. همچنین موارد ژنتیکی و بروز استرس نیز می‌تواند در بروز آن نقش داشته باشد.

بر اثر این بیماری سیستم ایمنی بدن اشتباه فولیکول‌های مو را مورد حمله قرار داده و باعث ریزش آن‌ها می‌شود بر اثر این اتفاق رشد موها به طور ناگهانی متوقف و ریزش حجم زیادی از آنها بوجود می‌آید.

 آلوپسی چندین نوع دارد، در برخی موارد موهای کل بدن فرد از دست می‌رود و در نوع دیگر تنها موهای سر از دست می‌رود. با این وجود عده‌ای از مبتلایان پس از چندی با رشد مجدد موهای خود مواجه می‌شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار