معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان کهکیلویه و بویر احمد اعلام کرد : اگر امروز جمهوری اسلامی ایران سرافراز و با اقتدار است، دلیلش توانایی علمی است و همین توانایی علمی واقتدار عمل درپدافند عامل و غیر عامل ما باعث شده که دشمن جرات حمله به کشورمان را ندارد و بخش عمده ای از این اقتدار بوسیله اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاهی حاصل شده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر حسین نادری منش که در چهارمین دور از سفر های استانی هیئت دولت به کهکیلویه و بویر احمد در دانشگاه یاسوج سخن می گفت با اشاره به اینکه شهدای جهاد علمی همگی از فارغ التحصیلان داخل کشور بودند ، اظهار داشت : ما باید قدردان اساتیدی باشیم که در تربیت چنین نخبگانی موثر بوده اند و توجه داشته باشیم که امروز دانشگاه های ما به عنوان سنگر های کشور مطرح هستند و به طرق مختلف به آنها حمله می شود و در این میان نقش اساتید مااین است که هم خود آمادگی داشته باشند و هم دانشجویان را به درستی تربیت کنند .
وی افزود:مطابق سند چشم انداز ، ایران اسلامی باید در سال 1404به در زمینه دانش بنیانی و تولید فناوری درمنطقه اول شود که در این صورت اقتصاد و بازار کسب و کار هم رونق می یابد و در این وضعیت هر فارغ التحصیل دانشگاهی باید هم کار آفرین باشد و هم جذب بازار کار شود .
معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه رشد پر شتاب اقتصادی ایجاد مشاغل مختلف را به همراه دارد ، گفت : با ایجاد شغل در زمینه های مختلف ، رشد تولید سرانه ملی اتفاق می افتد و ما باید در سال 1404 به این 5 اصل مهم که لازمه یکدیگر هستند ، رسیده باشیم .
دکتر نادری منش در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم ارائه مقاله جهت ارتقا اعضای هیئت علمی گفت : ارائه مقاله فی نفسه خوب است ولی باید حتما برای حل یک مساله نگارش شود و برون داد آن به ثبت اختراع و یا تولید بنیادی و یا کار بردی منجر شود ولی نوشتن مقاله فقط برای ارائه آن اشتباه است و به نوعی هدر دادن سرمایه های نرم افزاری و سخت افزاری کشور می باشد .
وی همچنین با اشاره به اینکه در ایران 1404 توسعه منصفانه باید برقرار شود افزود : یکی از وظایف ما در این خصوص ، محرومیت زدایی از تمام مناطق کشور است و هدف مان این است که در هر استان ، یک دانشگاه خوب و قوی داشته باشیم و در این فرایند علاوه بر مسئولان ستادی وزارت علوم ، خود دانشگاهیان نیز باید همکاری داشته باشند .
معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص وظیفه اعضای هیئت علمی در تربیت دانشجویان نیز اظهار داشت : ما باید در دانشگاه ها به نحوي عمل کنیم که دانشجوی ما بعد از فارغ التحصیلی دلش برای خدمت به انقلاب ، نظام و مردم کشورش بتپد و به اهداف قانون اساسی پایبند باشد و بتوانیم تاثیر گذاری ارزش های اعتقادی را در اخلاق و روحیاتش مشاهده کنیم و این نوع تربیت است که کشور را در رسیدن به آرمان های مورد نظر همراهی می کند .
دکتر نادری منش از تمامی اعضای هیئت علمی سراسر کشور در خواست كرد نقطه نظرات و دید گاه های خود در خصوص باز نگری سر فصل ها و محتوی دروس دانشگاهی را در جهت هر چه بهتر عمل کردن در این مقوله اعلام كنند.صب
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار