سردار دهقان: در کوتاه‌ترین زمان بالاترین امکان برای مقابله با تهدیدات را فراهم می‌کنیم

وزیر دفاع گفت: وزارت دفاع قادر است در کوتاه‌ترین زمان، بالاترین امکان رابرای مقابله با تهدیدات فراهم کند.

سردار دهقان: در کوتاه‌ترین زمان بالاترین امکان برای مقابله با تهدیدات را فراهم می‌کنیمبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در آستانه 31 مرداد روز صنعت دفاعی سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یازدهمین اجلاس هماهنگی امور مجلس وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی طی سخنانی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رخدادی عظیم در عرصه جهانی به وقوع پیوست و آن فروریزی نظام دو قطبی بود که در گذشته زمان مناسبات بین الملل را شکل می‌داده و اراده قدرت ها را بر اراده ملت ها حاکم، فرمان امور بین الملل را به سمت منافع خود هدایت می‌کرده است.

دهقان افزود: استکبار جهانی همواره درصدد بوده ما را در چارچوب جغرافیای خود محصور و باعث میرایی کشورمان در جامعه بین المللی شود و در این راه از هیچ اقدامی  نظیرناامنی داخلی، ترور، کودتا، جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه فروگذار نکرده، ولی طرف پیروز یعنی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر اعتقادات اسلامی و رهبری امام (ره) و امروز با رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری به توفیقات بسیار زیادی دست یافته، توطئه و مکر آنان را خنثی کرده است.

وزیر دفاع گفت: در دهه اخیر یک نوع از فشردگی و تنوع اقدامات را در مقابله با اسلام می بینیم که از نمونه های آن می توان به اشغال افغانستان و عراق به بهانه 11 سپتامبر و تلاش برای نفوذ در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و سپس راه اندازی جریان های تکفیری با هدف انهدام ظرفیت های انسانی و پتانسیل های انقلابی ملت های مسلمان و زیرساخت های مادی آنان از تبدیل جریان های اسلامی به طوفان عظیمی که می رفت طومار نظام استکبار در هم پیچد، جلوگیری کنند.

دهقان افزود: امروز در عراق، سوریه و یمن جریان های تکفیری – صهیونیستی با همراهی نظام سلطه و حمایت برخی دولت ها نظیر عربستان، جنایت های بی شماری مرتکب می شوند و در این تراژدی هولناک، چشم و گوش و زبان همه سردمداران حقوق بشر کور و کر و لال شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز از امنیت و ثبات قابل قبولی برخوردار و امل ثبات و معادلات موازنه گر در امنیت ملی است، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تهدیدات در حال تغییر، با حفظ بازدارندگی، هرگونه اقدام علیه ملت ایران را با شکست مواجه خواهد ساخت.

دهقان با تاکید بر اینکه در بخش دفاعی، جمهوری اسلامی ایران  مرزهای دانش و فناوری به ویژه در حوزه فناوری های نو را طی کرده و در سطح بالایی قرار دارد، گفت: این ظرفیت ها و زیر ساخت های تحقیقاتی و تولیدی در وزارت دفاع این امکان را فراهم آورده که هر نیازی در زمینه دفاعی و هر الزامی که در اثر تحولات منطقه ای به وجود می آید را با رویکردی کاملا بومی و هوشمندانه پاسخ دهد.

وزیر دفاع افزود: امروز استحکام و عمق زیر ساخت های صنایع دفاعی ما بر مبنای اندیشه و اراده فرزندان ملت ایران است و می توانیم حتی در کارزاری بلند مدت از کشور دفاع و صیانت کنیم.

وی تصریح کرد: وزارت دفاع قادر است در کوتاه‌ترین زمان، بالاترین امکان رابرای مقابله با تهدیدات فراهم کند.

دهقان گفت: در شرایط کنونی وزارت دفاع با درنظر گرفتن فضای اقتصادی کشور و کوتاه کردن فاصله ایده تا تولید ، چابک سازی و توانمندی در نظام مدیریتی را افزایش و همه تلاش خود را برای ارتقای کارآمدی نیروهای مسلح به ویژه در زمینه تسلیحاتی  به کار گیرد.

وزیر دفاع با اشاره به لزوم اطمینان بخشی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه و جهان وایجاد فضایی برای محو ایران هراسی گفت: توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صرفا دفاعی و در خدمت صلح، ثبات و امنیت منطقه است و دیپلماسی دفاعی در این عرصه فعال و پویا درحال نقش آفرینی است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر اهمیت تمکین همگان به قانون و مقررات گفت: باید رابطه دولت و مجلس یک رابطه تعاملی و بدون تنش و معامله گری باشد و دولت یک پیکره واحد است و مجلس با ایجاد بسترهای مناسب ، نقش مهمی در حمایت از دولت دارد و دولت و مجلس هر دو مکمل یکدیگر و هیچ کدام بدون دیگری قادر به انجام وظایف خود نیستند.

دهقان گفت: معاونین حقوقی و پارلمانی دستگاه های دولتی رسالت بزرگی درایجاد فضای تعاملی وسازنده میان مجلس و دولت بر عهده دارند و باید در این زمینه به خوبی ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آریوبرزن
۰۲:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
چرا مرزبانای عزیز کشورمون باید با تویوتا که هیچ حفاظی در برابر حتی تیر کلاش نداره برن گشت
آخرین اخبار