البرز؛

برگزاری سومین نشست شورای هماهنگی تشکلهای بخش کشاورزی استان البرز

سومین نشست شورای هماهنگی تشکلهای بخش کشاورزی با حضور رئیس جهاد کشاورزی استان، مسئولین و مدیران استانی البرز و تشکلهای کشاورزی و روستایی در محل مرکز آموزش تعاون روستایی استان البرز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مدیرکل تعاون گفت: مهمترین موضوع نشست فوق، دریافت تسهیلات از صندوق تعاون روستایی ایران و سپرده گذاری تشکلها در این بخش بسیار پایین است در حالیکه استفاده بموقع از این صندوق می تواند در رفع مشکل شبکه موثر واقع شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: این صندوق که اعضای آن متشکل از شرکتهای تعاونی روستایی هستند با هدف ارائه خدمات به روستائیان و کشاورزان و دامداران تشکیل شده است.

مهندس فرجی یادآور شد: این صندوق در سال 80 بابت خریدگندم از دولت به ازای هر کیلو 20 ریالاز کشاورزان دریافت کرده است و در سال 84 توسط سازمان تعاون روستایی پیگیری شد تا صندوقی تشکیل شود و این پولها از دولت گرفته شود و در قالب واحدهای اعتباری در اختیار استانها قرار گیرد وصندوق آمادگی آن را دارد در صورت نیاز تشکلها از دو شعبه به چهار شعبهارتقاء یابد.

وی ضمن ابراز رضایتمندی در خصوص اینکه در این دو سال ونیم تا به حال 55 میلیارد تسهیلات دراختیار افراد قرار داده است اعلام کرد: در کنار این تسهیلات، وجوه اداره شده بخش جهادکشاورزی نیز در اختیار صندوق هست و دولت به صندوقها اجازه داده که بخش دولتی هم می تواند اعتبارات وجوه داده شده ویارانه را در اختیار صندوقها قرار دهد و صندوقها این خدمات را به بخش کشاورزی ارائه می دهند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.