درخواست اتحادیه اروپا از طرفهای درگیر در سوریه برای حمایت از غیر نظامیان

اتحادیه اروپا از طرفهای درگیر در بحران سوریه خواست به قوانین بین المللی احترام بگذارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اتحادیه اروپا روز دوشنبه با اشاره به افزایش سطح خشونت ها در سوریه، از طرفهای درگیر در بحران این کشور خواست به قوانین بین المللی و بشردوستانه احترام گذارند.

فدریکا موگرینی، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک با "کریستوس استیلیانیدز،" کمیساریای مدیریت بحران و کمک های بشردوستانه این اتحادیه گفت:  خشونت ها در سوریه همچنان ادامه دارد و از ابتدای ماه اوت (ماه جاری میلادی) دست کم 9 بیمارستان در ادلب بمباران شده است. در این بیانیه همچنین آمده است: غیر نظامیان در شهر دوما با خسارت مواجه شده اند و در زبدانی و مناطق دیگر سوریه بیش از 100 غیرنظامی از جمله زنان و کودکان کشته شده اند.

این بیانیه همچنین می افزاید: بیمارستانها مانند مدارس و بازارها باید بطور خاص از عملیات نظامی به دور باشند. بیمارستانها مناطق بی طرفی محسوب می شوند که مردم باید بتوانند در آنها از کمک های پزشکی برای زنده ماندن استفاده کنند.

در این بیانیه همچنین اعلام شده است که مسئولان نقض حقوق بشر و کشته شدن هزاران غیر نظامی باید مورد بازخواست قرار گیرند. اتحادیه اروپا همچنین تأکید کرد بر حمایت از تمامی تلاشها برای رسیدن به یک راه حل سیاسی درباره بحران سوریه طبق بیانیه کنفرانس ژنو 1 ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار