بازار سرمایه در انتظار فاز اجرایی توافقات برای بازگشت به کانال رشد

کارشناس بازار سرمایه گفت: هر چند در مذاکرات هسته‌ای به جمع بندی و توافق رسیده ایم اما باید منتظر بود تا در عمل اثرات این توافق در اقتصاد و سوددهی شرکت‌ها تاثیر بگذارد تا پس از آن شاهد ورود نقدینگی جدید به بورس و رشد شاخص و قیمت‌ها باشیم.

محمد تقوی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دلایل روند نزولی بازار سرمایه پس از توافقات گفت: در حالی که همگان انتظار داشتند با انتشار خبر رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای صف های خرید و تقاضای جدید در بازار شکل بگیرد اما در عمل واکنش سرمایه گذاران به اتفاقات بازار منفی بود.

وی در توضیح چرایی این اتفاق تصریح کرد: هر چند با رسیدن به توافق ریسک بزرگ سیاسی در بورس کمرنگ شد اما کسب بازده ١٠درصدی که در روزهای پیش از توافق رقم خورده بود موجب شد تا سهامداران نسبت به فروش سهام و ذخیره سود خود اقدام کنند.

تقوی افزود: عرضه سهام توسط شرکت‌های حقوقی نیز در آن دوره زمانی بخاطر کسب نقدینگی و رفع تنگناهای مالی کوتاه‌مدت موجب شد تا شاخص بورس و قیمتها در بازار سهام ریزشی شود.
کارشناس بازار سرمایه در بیان سایر عومل تاثیر گذار بر روند بورس یاد آور شد: یکی دیگر از عوامل منفی اثرگذار بر کلیت بازار سهام نیز تمایل نداشتن سهامداران به حضور در مجامع شرکت‌هاست که به دلیل تقسیم سود نقدی پایین و نیز بازپرداخت طولانی مدت آن، سهامداران ترجیح به فروش سهام در آن دوره زمانی دادند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر چند در مذاکرات هسته ای به جمع بندی و توافق رسیده ایم اما باید منتظر بود تا در عمل اثرات این توافق در اقتصاد و سوددهی شرکت‌ها تاثیر بگذارد تا پس از آن شاهد ورود نقدینگی جدید به بورس و رشد شاخص و قیمت‌ها باشیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار