چرا نمی توان شغل مناسب پیدا کرد؟

در شرایط دشوار اقتصادی امروز، یافتن شغل مناسب بسیار زمان‌بر است، اما اگر مدت‌هاست جستجوی شما برای یافتن یک شغل مناسب جواب نداده، بهتر است در رویکرد خود تغییر ایجاد کنید و ببینید کجای کارتان می‌لنگد تا آن را اصلاح کنید.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هرچقدر هم شاهد افزایش نرخ اشتغال باشیم، بازهم وجود شمار زیادی افراد بیکار، وضعیت را بیش از پیش مبهم می‌کند. شمار بسیاری از افراد جویای کار در این آشفته بازار اشتغال ناچارند شغلی را پایین‌تر از سطح مهارتی و تحصیلات خود قبول کنند یا به حقوقی کمتر از آنچه استحقاق دارند، بسنده کنند چون واقعا چاره دیگری ندارند. 

بنابر آماری که اداره کار ایالات متحده منتشر کرده، از هر 10 کارگر آمریکایی، بیش از یک‌نفر بیکار یا در شرایط شغلی نامساعد هستند ضمن اینکه برخی این آمار را حتی بیش از این برآورد می‌کنند.
بنابراین گزارش : یافتن یک شغل مناسب، زمان بسیاری می‌برد. اگر ماهها به دنبال کار بوده‌ اما به نتیجه نرسیده‌اید، آنچه که اهمیت دارد این است که دلایل عدم موفقیت خود را ریشه‌یابی کنید و ببینید که‌ آیا این عوامل در حیطه اختیارات شما هستند یا خیر؟ در این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، به برخی عواملی که شما را از دستیابی به شغل بازمی‌دارند، اشاره می‌کنیم.

ارتکاب اشتباهات بسیار مبتدیانه

اولین چیزی که باید درنظر بگیرید، اشتباهات گذشته است که باید برای یافتن شغل جدید آنها را اصلاح کنید. از مصاحبه گرفته تا رزومه شغلی، افراد جویای کار مرتکب اشتباهات بچگانه بسیاری می شوند. شما قطعا نسبت به برخی از نقاط ضعف خود آگاه هستید. اگر به عنوان مثال در مصاحبه ضعف دارید، می‌توانید با دوستتان تمرین کنید. بدون تامل و تفکر روی روش خود، بارها و بارها همان اشتباهات گذشته را تکرار خواهید کرد. بنابراین، اگر نمی‌توانید بفهمید که کجای کار را اشتباه می‌روید، از یک فرد بیطرف که از بیرون به قضیه نگاه می‌کند، کمک بگیرید.

نداشتن مهارت‌های متناسب با شغل مورد درخواست

کارفرمایان و مدیران استخدامی، اغلب به دنبال یافتن گزینه‌هایی هستند که بیشترین مهارت و تخصص را دارند. بنابراین اگر برای ثبت درخواست برای شغلی که با مهارت و تخصص شما سازگاری ندارد، اقدام کنید، مرتکب اشتباه شده‌اید. به عبارت دیگر، حتی اگر مهارت و تخصص شما بیش از تخصص مورد نیاز در شغل موردنظر باشد، رزومه شما به طور خودکار ازسوی مدیر استخدام رد می‌شود. نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد، مدیران استخدامی امروز، بیشتر رزومه‌ها را بیش از آنکه به‌دلیل کمبود تخصص‌های فنی رد کنند، بخاطر نبود مهارت‌های نرم نظیر ناتوانی‌های ارتباطاتی و میان فردی رد می‌کنند. پس نحوه تعامل خود با دیگران را در تمام مراحل استخدام، دست‌کم نگیرید.

پشت سر نگذاشتن مرحله غربالگری

درحالی‌که عصر اینترنت، برخی مراحل جستجوی شغلی را آسان کرده، اما از سوی دیگر، فرآیند دسترسی به فرد استخدام کننده را به شکل ناخوشایندی چالش آفرین کرده است. از آنجاکه مدیران استخدام از الگوریتم‌های خاصی برای فیلتر کردن درخواست‌های شغلی استفاده می‌کنند، هیچ کاری از دست شما ساخته نیست. اما شیوه‌های دیگر غربالگری وجود دارد که باید خود را برای آنها آماده کنید. این غربالگیری‌ها شامل تست‌های اعتیاد، عدو سوء پیشینه و تست شخصیت است که باید خود را از قبل برای آنها آماده کنید.

طفره رفتن از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یکی از مراحل غربالگری استخدام در دنیای مدرن، اجباری بودن کنترل نحوه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. احتمالا بارها این نصیحت را شنیده‌اید که عکس‌های نامربوط و اظهارات ناخوشایندتان در دنیای مجازی را از نمایه (پروفایل) خود حذف کنید. شاید این نصیحت خیلی بدیهی و ساده به‌نظر برسد اما این تنها خط قرمز کارفرمایان برای داوطلبان استخدام نیست بلکه شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مدیران استخدام، حتی روی نام افرادی که اظهار می‌کنند اصلا در شبکه‌های مجازی فعالیتی ندارند، به‌راحتی قلم قرمز می‌کشند!

شاید این مساله از نظر شما دیوانگی یا ناجوانمردانه باشد اما این حقیقتی غیرقابل انکار است. شاید در دنیای امروز دوری از عضویت یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مشکوک به‌نظر برسد اما همچنان شمار زیادی هم هستند که به دلایل منطقی همچنان دم لای تله نداده و در این شبکه‌های مجازی عضو نشده‌اند. مهمترین دلیل آنها، منطقی‌ترین دلیل است؛ این دسته معتقدند که شاید فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود وقتی دنبال یافتن کاری هستند، تحت کنترل قرار گیرند. بنابراین، اگر فکر می‌کنید با بستن اشتراک (دی‌اکتیو کردن) خود در شبکه‌های اجتماعی، تصمیمی حرفه‌ای اتخاذ کرده‌اید، ما به شما توصیه می‌کنیم به‌جای این‌کار، اطلاعات پروفایل (نمایه) خود و مطالبی که به اشتراک گذشاته‌اید را اصلاح کنید چراکه موثرتر است.

قرار داشتن در یک موقعیت سخت و دشوار

آخرین گزینه، که از قضا اهمیت کمی هم ندارد، به‌خاطر داشتن عواملی است که از کنترل شما خارج هستند. ممکن است در رشته تحصیلی و تخصصی شما کمبود شغل باشد یا شاید در رزومه شما خلا خاصی وجود داشته باشد که نیاز به توضیح بیشتر دارد؛ اما برخی مدیران بدون توجه به این موارد، رزومه شما را دور می‌اندازند. به‌ویژه در دنیای مادی امروز، فرهنگ همیشگی تعدیل نیرو ممکن است یقه شما را هم بگیرد. همچنین، وقتی پای کارگران مسن‌تر با حقوق دریافتی بالا به میان می‌آید، تبعیض سنی نیز به‌عنوان یک عامل بازدارنده دیگر به میان می‌آید که باید درباره آن فکر کنید. به‌گزارش اقتصادنیوز، در دنیای امروز، فرآیند مصاحبه و استخدام می‌تواند به نحوی که هیچوقت تجربه نکرده‌اید، جلوی پای شما سنگ‌اندازی کند. وقتی بیکار یا در حال تغییر شغل هستید، افراد بسیاری به شما توصیه می‌کنند که چگونه در این راه موفق شوید اما ممکن است عوامل اقتصادی یا سیستماتیک متعددی علیه شما فعالیت کنند پس خیلی خوب است که این عوامل را بشناسید و بهتر از همه اینکه بدانید که بازار اشتغال چگونه عمل می‌کند. درنهایت، هرچه بهتر خود را تجهیز کنید، شغل بهتری را کسب خواهید کرد.
انتهای پیام/
منبع:اقتصاد نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
یه شغل مناسب رفتگری با زحمت مدرک فوق لیسانس در لرستان است۰بدو تا لیستی پر نشده