سبحانی‌نیا: رعایت مسائل دیپلماتیک باید به دولت و سفارت انگلستان تفهیم شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رعایت مسائل دیپلماتیک، پرهیز از اقدامات خارج از این حوزه باید به دولت و سفارت انگلستان تفهیم شود.

حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران، اظهار کرد: با توجه به شرایط جدیدی که پیش آمده عجله انگلیسی‌ها برای بازگشایی سفارتشان و برقراری ارتباط با ایران طبیعی است.

وی با بیان اینکه در داخل کشورمان نیز باید مقدماتی فراهم شود، افزود: با توجه به عملکردی که دولت انگلستان در گذشته در ایران داشته است استمرار چنین وضعیتی با منافع ملی ما تضاد دارد و وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی ما باید ملاحظاتی را در این زمینه داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه انگلیسی‌ها همواره در برقراری ارتباط با ایران مقدم بوده‌اند، تصریح کرد: نباید برقراری رابطه با انگلستان به معنای چراغ سبز دادن به آنها در همه عرصه‌ها تلقی شود.

وی تأکید کرد: رعایت مسائل دیپلماتیک در سفارتخانه‌های کشورهای غربی، پرهیز از اقدامات خارج از این حوزه و عدم جاسوسی و بیان نقاط ضعف و مسائل دیگر باید به صورت قاطع و جدی از سوی دستگاه دیپلماسی ما به دولت و سفارت انگلستان تفهیم شود.

حجت الاسلام سبحانی‌نیا درباره مجوز حضور بی‌بی‌سی در ایران و بازگشایی سفارت انگلستان در آستانه انتخابات حساس مجلس دهم و نتایج حاصل از این شرایط، بیان کرد: ملاحظاتی که برای آغاز فعالیت مجدد سفارت انگلستان در تهران مدنظر است به دلیل خاطرات تلخی است که ما همواره در گذشته از این سفارت خانه داشتیم.

وی با بیان اینکه این ملاحظات مدنظر مردم نیز هست، ادامه داد: سوال این است که چه ضرورتی دارد که بازگشایی سفارت انگلستان در تهران با این عجله صورت گیرد و وزارت امور خارجه ما چه تمهیداتی اندیشیده و آیا اتمام حجتی با دولت انگلستان برای رعایت چارچوب‌های دیپلماتیک را داشته است یا خیر؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید وزارت امور خارجه ما به این مسائل به ویژه در آستانه انتخابات توجه داشته باشند تا دوباره شاهد اقدامات غیر دیپلماتیکی که در سال 88 از سوی سفارت انگلستان رخ داد، نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار