بطری حاوی پیام پس از 108 سال بالاخره به ساحل رسید + تصاویر

بین سال‌های 1904-1906 دانشمند بریتانیایی، جورج پارکر بیدِر این بطری را به دریای شمال انداخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، آوریل امسال خانواده وین کلر در طی تعطیلات خود در سواحل آلمان، در جزیره اَمغوم (Island of Amrum) این بطری را پیداکرده‌اند. این پیام قدیمی‌ترین پیام درون بطری است که تاکنون کشف‌شده است. این بطری تکه کاغذی حاوی پیام «بطری را بشکنید» در خود داشت و بیدِر آن را به‌عنوان بخشی از تحقیقات خود به دریا انداخته بود.

خانم وین کلر اولین کسی بود که بطری را پیدا و سعی کرد با کمک همسرش پیام کاغذ داخل بطری را دربیاورند اما تلاششان نتیجه‌ای نداشت و طبق درخواست نوشته‌شده روی کاغذ درون بطری آن را شکستند. روی کارت‌پستال درون بطری به سه زبان انگلیسی، آلمانی و هلندی نوشته‌شده بود که به یابنده‌ای که آن را به صاحبش تحویل دهد یک شیلینگ مژدگانی داده خواهد شد. این زوج برای محافظت بیشتر از کارت‌پستال آن را درون نامه گذاشتند و پِلای موث فرستادند.

مسئولین انجمن زیست دریایی با دیدن کارت‌پستال بسیار تعجب کردند. مدیر این انجمن، گای بِیکِر می‌گوید: ظاهراً این بطری یکی از 1020 بطری است که بیدِر به‌عنوان رییس اسبق انجمن به دریا انداخته بود. این بطری‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده بودند که هرگز در آب فرو نروند و فقط بر سطح آب شناور بمانند بنابراین به‌راحتی با جریان‌های دریایی جابه‌جا می‌شدند. زمانی محققان این انجمن به دنبال بررسی جریان‌های دریایی و ماهی‌ها بودند، در حال حاضر نیز ما چنین تحقیقاتی را انجام می‌دهیم اما به لطف پیشرفت‌های حوزه فناوری از تجهیزاتی مثل برچسب‌های الکتریکی استفاده می‌شود. بیشتر این بطری‌ها در تور صیادان در حال سفر افتادند، بعضی به ساحل رسیدند و بعضی هیچ‌وقت پیدا نشدند. به‌طورکلی بیشتر بطری‌ها بسیار سریع و در بازه‌های زمانی حداکثر دو تا سه‌ماهه پیدا شدند اما هیچ‌گاه صحبت از یک قرن نبوده است.
بیدر به کمک داده‌های حاصل از آزمایش‌هایش برای نخستین بار ثابت کرد که جریان‌های عمیق دریایی در دریای شمال از شرق به غرب حرکت می‌کنند. علاوه بر این وی دریافت که ماهی‌های پهن یا دیل عموماً برخلاف جریان‌های دریایی حرکت می‌کنند. نتایج این تحقیق برای تجارت ماهی بسیار سودمند بود.
مسئولین انجمن در حال حاضر پیگیر ثبت این رکود در کتاب گینس نیز هستند. رکورد قبلی دارای قدمت 99 سال و 43 روز است که در سال 1914 و در طی یک آزمایش علمی مشابه به دریا انداخته و سال 2013 در تور ماهیگیران سیار پیدا شد.

بطری حاوی پیام پس از 108 سال بالاخره به ساحل رسید + تصاویر

بطری حاوی پیام پس از 108 سال بالاخره به ساحل رسید + تصاویر

بطری حاوی پیام پس از 108 سال بالاخره به ساحل رسید + تصاویر

انتهای پیام/
برچسب ها: قدیمی ترین ، بطری ، کشف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار