تبریز؛

کسب دو رتبه برتر توسط روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس در دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس در دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی دو رتبه برتر در بخش بروشور و اپلیکیشن را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، به همت انجمن متخصصان روابط عمومی، کارگزار روابط عمومی و سازمان توسعه تجارت ایران، عصر سه‌شنبه، 27 مرداد در سالن کنفرانس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و سازمان منطقه آزاد ارس در بخش استانی رتبه اول بروشور و رتبه سوم برنامه های کاربدی (اپلیکیشن) را از آن خود کرد.

در این مراسم "مهدی باقریان" رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با ارایه تاریخچه‌ای از جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، گفت: این جشنواره از سال 1381 در انجمن متخصصان روابط عمومی مطرح و با استقبال زیادی روبه‌رو شد. البته سه سال در میان این 13 سال به دلایلی جشنواره برگزار نشد.

وی ادامه داد: در طول تمام این سال‌ها تلاش کردیم بنیه علمی و حرفه‌ای این حوزه تقویت شود و شاهد نتیجه آن در خروجی انتشارات روابط عمومی‌ها باشیم. خوشبختانه آمار و بازخوردها نشان می‌دهد که ما به مقاصدی که هدفگذاری کرده بودیم رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان، توسعه رسانه‌های اجتماعی و فناوری‌ها، اخلاق و محتوا را در روابط عمومی‌ها کمرنگ نساخت.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در ادامه به دستاوردهای جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد این جشنواره استانداردسازی در حوزه‌های مختلف روابط عمومی بطور مثال چاپ دو عنوان کتاب ارزشمند استانداردهای روابط عمومی است.

باقریان در ارتباط با فعالیت‌های نوینی که امسال برای اولین بار در جشنواره انجام شد، گفت: امسال برای نخستین بار تصمیم گرفته شد که آثار در قالب یک برنامه مولتی مدیای(چند رسانه‌ای) آموزشی تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی در مورد آثار دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی گفت: امسال بیش از۲هزار اثر به جشنواره ارسال شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در ارتباط با رقابت در این دوره از جشنواره بیان کرد: امسال جشنواره به اعتراف داوران آن، در قسمت‌های مختلف هم از لحاظ کمی و هم کیفی پیشرفت خوبی داشته و در برخی بخش‌ها، رقابت بسیار نزدیک بود به‌طوری‌که چند نفر اول داشتیم.

وی در مورد برنامه‌های جدید انجمن متخصصان روابط عمومی نیز گفت: ما قصد داریم نخستین نمایشگاه روابط عمومی بعد از توافق هسته‌ای را در سطح داخلی و خارجی برگزار کنیم. برنامه دیگر انجمن تدوین تاریخ شفاهی روابط عمومی است. همچنین تلاش ما بر این است که با تدوین اعتبارنامه متخصصان، فعالیت‌های انجمن را چارچوب‌سازی کنیم.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی، شعار دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی را «برنامه‌ریزی، حرفه‌ای‌گرایی و اعتمادسازی» اعلام کرد.

در این مراسم، "کاظم متولی"، پیشکسوت عرصه روابط عمومی نیز، با بیان تاریخچه‌ای از انجمن روابط عمومی ایران، گفت: کلیه کارکردهای روابط عمومی در انتشارات است بنابراین چون سرگرم فضاهای مجازی و در نتیجه از اصول نگارش غافل شده‌ایم، باید عیب‌هایمان را رفع کنیم.

حسن محرابی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنران بعدی این مراسم در زمینه آسیب‌شناسی روابط مطبوعات و رسانه‌ها، گفت: ضعف در رابطه میان مطبوعات و رسانه‌ها از سال‌های گذشته وجود داشته است، از جمله اینکه نشریه‌ای تخصصی پا می‌گیرد، به مرحله چاپ می‌رسد اما به فروش نمی‌رود و نهایتا در این چرخه نشریه‌ای موفق نمی‌شود.

وی علت این پدیده را عدم شناخت روابط عمومی از محیط رسانه و متقابلا عدم شناخت محیط رسانه از روابط عمومی دانست و افزود: ما همواره برای حل این مشکل به دنبال تقویت ارتباط دستگاه های روابط عمومی با رسانه‌ها هستیم.

محرابی ادامه داد: اعتقاد من این است که روابط عمومی باید کار رسانه را بداند و همچنین رسانه نیز از روابط عمومی شناخت داشته باشد. ما نیازمند آموزش دقیق در حوزه روابط عمومی هستیم و حاضریم دوره‌های آموزش رسانه ای را برای روابط عمومی‌ها برگزار کنیم.

دکتر "حسن خجسته"، رییس کمیسون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز، به عنوان آخرین سخنران مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی به بیان نظرات خود پرداخت و گفت: حمایتی که از روابط عمومی از طرف قوه مقننه باید صورت بگیرد در دولت تدبیر و امید تا حدودی شکل گرفته است.

وی در ارتباط با جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: امروزه روابط عمومی‌ها مظلوم واقع شده‌اند و به اعتقاد من باید مطالبه‌های خود را از دولت بخواهند زیرا هر مجموعه ای که توجه به خود را مطالبه می‌کند پویایی، نشاط و جایگاه خود را تامین می کند.

خجسته در مورد اهمیت روابط عمومی بیان کرد: اگر امروز در مذاکرات ایران با ۱+۵ موفقیم یکی از دلایلش حضور دکتر ظریف با روابط عمومی قوی و تاثیرگذار است. روابط عمومی‌ها از گذشته تاکنون در سطح جهانی تاثیرگذار بوده و هستند.

وی افزود دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در واقع نوعی فرهنگ‌سازی برای شناخت و استفاده از روابط عمومی است.

وی در پایان گفت: ما زمانی به توسعه می‌رسیم که به روابط عمومی قدرتمند دست یابیم. دانشجویان روابط عمومی سرمایه‌اند و باید برای آینده‌شان سرمایه‌گذاری درست کنیم تا ان‌شاءالله در آینده روابط در تمامی حوزه ها چون تالیف و انتشارات به آنجا که باید برسد و حقش است، برسد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.