اصفهان؛

نهالکاری دربیش از 900 هکتار از بیابانهای استان اصفهان

رییس اداره مقابله با بیابانزایی اداره کل منابع طبیعی استان از شناسایی 20 هزار هکتار از جنگلهای تاغ استان بمنظور برنامه ریزی برای مبارزه با آفت شناسایی و مطالعه خبر داد.

نهالکاری در 960 هکتار از بیابانهای استان اصفهانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، حسینعلی نریمانی اضافه کرد: این نهالها در اراضی بیابانی شهرستانهای آران و بیدگل، اصفهان، برخوار، نایین، نطنز، اردستان و خور و بیابانک کاشته شده است. 

رییس اداره مقابله با بیابانزایی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: در سال جاری 960 هکتار از اراضی بیابانی این استان نهالکاری شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در 250 هکتار از دشت سرها (دامنه ها) برای نفوذ روان آبهای ناشی از نزولات آسمانی، شیار عمود در جهت شیب ایجاد شده است. 

رییس اداره مقابله با بیابانزایی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان افزود: 20 هزار هکتار از جنگلهای تاغ استان نیز بمنظور برنامه ریزی برای مبارزه با آفت شناسایی و مطالعه شد. 

وی عملیات مبازره با موش صحرایی در تاغزارهای استان را از دیگر برنامه های انجام شده توسط این اداره بیان کرد و افزود: عملیات مبازره با موش صحرایی نیز در پنج هزار هکتار از تاغزارهای اصفهان انجام شده است. 

نریمانی اعتبار هزینه شده برای انجام عملیات یاد شده را 19 میلیارد ریال اعلام کرد. 

براساس اعلام کارشناسان منابع طبیعی اصفهان، وسعت بیانانهای ایران 20 درصد مساحت کشور است در حالیکه این رقم در استان اصفهان به 30 درصد می رسد. 

بیابانهای اصفهان عمدتا در نیمه شرقی این استان قرار دارد. 

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.