اعتراضات مردم لبنان ادامه دارد

تمام سلام، نخست وزیر لبنان گفت اگر جلسه هیات وزیران روز پنج شنبه نتیجه ای نداشته باشد، استعفا می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تظاهراتی که در اعتراض به انباشت زباله در شهر های لبنان با عنوان "بویتان در آمد" از دو روز گذشته درمیدان ریاض الصلح مقابل ساختمان دولت در بیروت آغاز شد و به شعارهای علیه دولت منتهی شد، با حمله نیروهای امنیتی و پلیس با ماشین آبپاش و گاز اشک آور به خشونت کشیده شد و ده‌ ها نفر زخمی برجای گذاشت.
براساس این گزارش، یکی از شهروندان لبنانی گفت: ما نه آب داریم، نه برق و نه قانون، حالا مشکل انباشت زباله هم به آن اضافه شد.
امتیاز پرسود جمع آوری زباله یک بارهم در سال 90 میلادی بحران آفرید اما سیاسیونی که چشم به سود زیاد آن دوخته بودند، به ناچار برسر یک سفره نشستند، حالا گفته میشود برخی احزاب برای تحت فشار قرار دادن رقبا از دفن زباله در منطقه تحت سیطره خود جلوگیری کردند تا هم سهم بیشتری از سود کلان آن ببرند و هم دراین خلا سیاسی ناشی از نداشتن رئیس جمهور، مجلس و دولت نیمه تعطیل امتیاز بیشتری کسب کنند، به همین خاطر معترضان معتقدند بوی فساد سیاسی بیشتر از بوی زباله است.
هشام جابر، کارشناس مسائل سیاسی و نظامی گفت: بوی زباله را می توان با عطر ازبین برد، اما بوی فساد سیاسیون را نمی توان به هیچ شکلی از بین برد.
دراین آشفته بازار، سیاسیون لبنانی آن هم از جنس 14 مارسی از نصیحت گرفته تا تهدید به جان هم افتادند، نخست وزیر 14 مارسی لبنان هم زبان به تهدید گشود.
تمام سلام، نخست وزیر لبنان گفت اگر جلسه هیات وزیران روز پنج شنبه نتیجه ای نداشته باشد استعفا می دهد.
با استعفای تمام سلام، نخست وزیر لبنان و در حالی که این کشور بیش از 455 روز است رئیس جمهور ندارد، لبنان باید بدون دولت به کار خود ادامه دهد. وزیر کشور لبنان نیز که درزمان اعتراضات مردمی درلبنان نبود از محل درگیری بازدید کرد و این اعتراضات را تحریک برخی احزاب دانست و گفت: ما ورود تظاهرکنندگان به محدوده کاخ دولت ومجلس را محکوم می کنیم.
در دو روز گذشته اوضاع در عروس خاورمیانه به جای کشید شد که کشورهای بحرین و کویت از اتباعشان خواستند به لبنان سفر نکنند، با این حال خبرهای ضد و نقیضی از بازگشت معترضان به میدان ریاض الصلح و یا مقابل کاخ دادگستری به گوش می رسد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار