اصفهان؛

قلعه "گووارت دژ"اثری که مردم اصفهان از آن بی خبرند

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: قلعه تاریخی "گووارت دژ" بر فراز کوه نخودی یکی از بناهای تاریخی اصفهان است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین جعفری با اشاره به اینکه این قلعه متعلق به دوره ساسانیان است و قدمت آن به 1600 سال پیش باز می گردد، یادآور شد: در بررسی های انجام شده مشخص شد برای دسترسی به این قلعه 170 پله از سنگ های کوه تراشیده شده و مسیر دست یابی به قلعه صعب العبور است و امکان حضور افراد در این قلعه تاریخی به صورت عادی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دسترسی به این قلعه به سادگی امکان پذیر نیست و پله های آن نیز قابل شناسایی نیستند، تصریح کرد: کارشناسان میراث فرهنگی معتقدند مسیر دسترسی به قلعه در زمان ساخت به عمد این گونه طراحی شده تا امکان دسترسی به آن به راحتی ممکن نباشد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: این سازمان با حمایت های شورای اسلامی شهر وسازمان میراث فرهنگی به ابعاد مختلف این قلعه تاریخی توجه می کند تا گردشگران بتوانند از این قلعه بازدید کنند.

وی با اشاره به این که در "گووارت دژ" 15 اتاق به صورت پلکانی در خط الراس قله قرار گرفته است، ادامه داد: دو آتشکده مربوط به دوره ساسانیان نیز در این قلعه قرار دارد و برج های نگهبانی نیز در سمت شرق قلعه وجود دارد.

شایان ذکر است قلعه گووارت دژ در شرق اصفهان حدفاصل باغ رضوان و دانشگاه آزاد اسلامی در شمال شرقی میدان میوه و تره و بار قراردارد

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.