کرمانشاه؛

پیش بینی و برنامه ریزی برای تولید بیشتر ماهیان تزئینی در کرمانشاه

معاون فنی اداره کل شیلات استان کرمانشاه می گوید امسال در مجموع دو میلیون و 500 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در این استان تولید خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ساسان شاه محمودی با بیان اینکه سال گذشته یازده هزار و 793 تن انواع محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه تولید شد، گفت: امیواریم این رقم در سال جاری به بیش از 18 هزار تن برسد.

وی افزود:سال گذشته 2513 تن انواع ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه تولید شد و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به 2552 تن برسد.

شاه محمودی یادآوری کرد: مجموع تولیدات ماهیان سردآبی استان در سال گذشته هشت و 75 تن است، براساس پیش بینی ها این رقم در سال جاری به 12 هزار و 900 تن خواهد رسید که این افزایش با توجه به اجرایی شدن طرح ساماندهی ریجاب قابل تحقق خواهد بود.

وی میزان تولیدات شیلاتی استان در آب های طبیعی و نیمه طبیعی استان طی سال گذشته را نیز1196 تن برشمرد و پیش بینی کرد میزان تولیدات شیلاتی استان در این بخش در سال جاری به 2618 تن برسد.

شاه محمودی در ادامه با بیان اینکه در سطح استان کرمانشاه 12 مرکز تکثیر ماهیان زینتی فعالیت دارند، گفت:سال گذشته دو میلیون و 300 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی به صورت زنده زا و تخم گذار در این مراکز تولید شد و امسال در مجموع دو میلیون و 500 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تولید خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته 4.6 تن انواع ماهیان خاویاری و4.5  تن میگوی آب شیرین در استان کرمانشاه تولید شد، امسال برای تولید 15 تن از هریک از این محصولات شیلاتی در سطح استان هدف گذاری شده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.