کرمان؛

برگزاری سالانه های عکس در استانها بیشتر شود/ عکاسان ایران قدرت ریسک کمی دارند

استاد عکاسی ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین سالانه عکس کرمان گفت: برگزاری سالانه های عکس در شهرستانها به تمرکز زدایی امور از تهران کمک می کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  مهرداد افسری با اشاره به اینکه باید به هر شکل می توانیم تمرکززدایی را در حوزه عکاسی نیز در برنامه قرار دهیم افزود: سالانه عکس کرمان از این نظر که موفق به تمرکززدایی شده و زحمات زیادی برای برگزاری با کیفیت آن کشیده شده است، اهمیت دارد.

وی لزوم توجه بیشتر عکاسان به اتفاقات نو ،در این حوزه را خواستار شد وگفت: آنچه فعلا در این نمایشگاه عکس دیدم این بود که نمایشگاه از نظر سطح کمی کار خیلی مثبت بود و تعداد آثار خوب بود اما در بخش رعایت کیفیت تکرار زیادی در کارها می بینم.

وی تاکید کرد: منظور از تکرار این است که آن اتفاق خوشایندی که با خلاقیت وریسک پذیری عکاس باید در آثار ایجاد می شد را ندیدم.

این استاد برجسته عکس ایران که نمایشگاههای خارجی و داخلی زیادی را تجربه کرده است ، اظهار کرد: شاید به عبارت ساده تر بهتر باشد بگویم در عکس ها چیزی که انسان را میخکوب کند وجود نداشت که با وجود توان اجرایی بالا برای برگزاری چنین نمایشگاه وسالانه تمیز وخوب وقوی ،انتظار بیشتری از نمایشگاه داشتم.

افسری خاطرنشان کرد: در کل این سالانه را به فال نیک می گیرم زیرا قرار نیست همه چیز همیشه عالی باشد ولی این نکته نیز ضروری است که باید در مورد سالانه کرمان گفت و آن هم اینکه از بقیه جشنواره ها ومسابقات عکسی که در دیگر شهرهای ایران دیده ام بهتر بود ، شاید جز معدود جشنواره هایی است که دقیق وکامل و بی نقص بود.

وی علت نبود آثارویژه ومیخکوب کننده در سالانه عکس کرمان را به دو علت نبود آموزش ونبود قدرت ریسک بین عکاسان دانست وافزود: بنده نیز برای همین که بخشی از تجربه ام را در اختیار عکاسان قرار دهم اینجا هستم تا سطح آموزش دوستان کمی تغییر کند.

وی تاکید کرد: در مورد ریسک پذیری عکاسان باید گفت تا زمانی که نخواهند ساختارهای موجود را بشکنند ریسک مورد نظر و قدرت خلاقانه برای ثبت عکس های خاص بدست نمی آید.

انتهای پیام/س

برچسب ها: افسری ، عکاس ، استاد ، سالانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.