پیشتازی دونالد ترامپ در نظرسنجی ها

محبوبیت دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نظرسنجی‌ها، کارشناسان نظرسنج را متحیر کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از هیل، بر اساس اطلاعات تازه ‌ترین نظرسنجی "کوینیپیاک" که پنجشنبه منتشر شد، دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای انتخابات درون‌حزبی جمهوریخواهان آمریکا  با اختلاف آرای  28 درصدی در حال پیشی گرفتن از سایر نامزدهای جمهوریخواه است.
نظرسنج‌های انتخاباتی می‌گویند که تا به حال شاهد چنین چیزی نبوده‌اند. پیشتازی این غول معاملات املاک آمریکا در رقابت با جمهوریخواهان، کارشناسان سیاسی را بر آن داشته است تا با تغییر ذهنیت خود، کلیه دانسته‌های خود را درباره پیروزی در این انتخابات مورد تردید قرار دهند.
براساس این گزارش، ترامپ با اختلاف آرای دو رقمی در ایالات آیوا، نیو همپشایر و کارولینای جنوبی به صدر انتخابات سراسری صعود کرده است. افزون بر آن، این سرمایه دار مقیم نیویورک توانسته‌ است میزان محبوبیت خود را ظرف یک ماه از حالت منفی به مثبت تبدیل کند. پاتریک موری، مدیر موسسه نظرسنجی دانشگاه مونموث موفقیت  "حیرت‌انگیز"  ترامپ را ستوده است.
هیل در گزارشی نوشت: "چنین چیزی در معادلات سیاست انتخاباتی بی‌سابقه بوده است."
موری افزود: میزان محبوبیت ترامپ در میان هواداران جمهوریخواهان ظرف ماه‌ های ژوئیه و اوت (تیر-مرداد-شهریور) از 20 درصد به 52 درصد رسیده است.
وی افزود: وقتی پای ترامپ در میان است قاعده و معیار به کار نمی‌آید، حتی با پارامترهای غیرمعمول هم تطبیق نمی‌کند. 
پیشتازی ترامپ در رقابت با دیگر نامزدان حزب جمهوریخواه، رقبا را سردرگم کرده است و خصم بسیاری از نامزدها را نسبت به وی برانگیخته است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار