هاشمی‌نژاد: در دنیا نگاه دوگانه‌ای نسبت به ایران وجود دارد/ باید چهره مظلوم خود را به دنیا نشان دهیم

دبیر کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور گفت: در دنیا نگاه دوگانه نسبت به ایران وجود دارد ولی باید چهره مظلوم خود را به دنیا نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد دبیر کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز ضمن گرامیداشت دهه مبارک کرامت و سالروز شهادت رئیس جمهوری اسبق انقلاب اسلامی اظهار داشت: روز هشتم شهریور روز مبارزه با تروریست نامیده شده است و همانطور که می‌دانید انقلاب اسلامی از بدو  تاسیس با تنوع توطئه‌ها در چالش بوده است و انقلاب ما چنین حوادثی من جمله؛ جنگ تحمیلی، تروریسم وتحریم‌ها را از سر گذرانده است.

هاشمی نژاد در ادامه افزود: یکی از موضوعات مهم در این سی و شش سال بعد از انقلاب موضوع ترور بود که از 23 بهمن سال 57 درست در اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و تا چند روز اخیر که همان حادثه‌ای در مرزهای شرقی کشورمان بود ادامه داشت.

وی همچنین به افکار و ذهنیت غلط دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن فکر می‌کرد می‌تواند با مسئله‌ی ترور و تروریسم انقلاب را به زانو دربیاورد چرا که با این ذهنیت جلو آمده بود که در بدو پیروزی انقلاب اسلامی هنوز نهادهای مختلف کشور آن طور که باید و شاید مستحکم نشده است و می‌تواند با این ترفند باعث سرنگونی انقلاب شود ولی آنچه که به ذهن دشمن نرسید و درباره آن فکر نکرد ملت ایران بود که مقتدرانه از نظام خود دفاع کردند.

دبیر کنگره بین‌المللی 17هزار شهید ترور به ترور شدن اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: در بین شهدای ترور شده کشور همه نوع اقشاری وجود دارد که در هیچ جای دنیا چنین فضایی سابقه نداشته و همچنین  در هیچ کشوری دیده نشده که طی یکسال و یا چند ماه دو رئیس قوه به شهادت برسند و باید افزود که  ترور شدن و به شهادت رسیدن اقشار مختلف مردم حاکی از مردمی بودن انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه در کشور 17 هزار شهید ترور داریم تصریح کرد: این 17 هزار شهید  از سوی شانزده گروهک تروریستی ترور و به شهادت رسیده‌اند که گفتنی است مدعیان حقوق بشر امکانات مختلفی را برای این گروهک‌ها در کشورهای مختلف ایجاد کرده  و همچنین شرایط مساعدی را برای آنها فراهم کرده است.

هاشمی‌نژاد گفت: گزارش‌هایی از آمریکا در حدود پانزده سال گذشته منتشر شده که تروریست بودن بسیاری از این گروهک‌ها به خصوص گروهک منافقین اذعان شده است اما با این حال هنوز هم از این گروه‌ها حمایت رسمی می‌شود و تمامی سرکرده های این گروه‌های تروریستی آزادانه زندگی می‌کنند.

وی به موضع آمریکا بعد از 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: آمریکا بعد از یازده سپتامبر اعلام کرد که هدف ما مبارزه با تروریسم است ولی تعریف دقیقی از تروریسم وجود نداشت. در سال1978 و 1979 سنای آمریکا طرحی را که در تعریف و درباره تروریسم بود به دلیل اینکه مصداق عملکرد آمریکا بود ،رد کرد.

هاشمی نژاد با بیان اینکه آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم حملات بسیاری به کشورهای مختلف داشته گفت: این حملات و شاخه‌های آن به واسطه گروهک‌های تروریستی بود و همه‌ی ما امروز می‌دانیم که کشورمان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم محسوب می‌شود که امروزه به ناحق از ما به عنوان حامی تروریسم یاد شده  چرا که ما از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین حمایت کردیم.

وی همچنین گفت: به خوبی می‌دانیم که در دنیا نگاه دوگانه نسبت به ایران وجود دارد ولی باید چهره مظلوم خود را به دنیا نشان دهیم و در این باره مقام معظم رهبری اخیرا به ظرفیت شهدای هفتم تیر اشاره کرده‌اند. ما امیدواریم که با برگزاری مراسمی از ظرفیت بازماندگان شهیدان ترور در اثبات چهره واقعی‌مان استفاده کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۷:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
جمهوری اسلامی ایران باظالم همراه نیست
آخرین اخبار