بیمه‌شدگان ترک رابطه بیمه پردازی دفترچه‌های خود را تحویل دهند

مدیر کل نامنویسی و حساب های انفرادی تامین اجتماعی گفت: بیمه‌شدگان با ترک رابطه بیمه‌پرداری موظفند دفترچه‌های درمانی خود و افراد تحت تکلفشان را به شعبه تامین اجتماعی تحویل دهند.

بیمه‌شدگان ترک رابطه بیمه پردازی دفترچه‌های خود را تحویل دهندبه گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید حسینی مدیر کل نامنویسی و حساب های انفرادی تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تامین اعتبار دفترچه‌های درمانی فقط با تداوم بیمه پردازی صورت می گیرد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مزایای این سازمان برای بیمه‌شدگان و افراد تحت تکلفشان، ارائه خدمات درمانی است تا این افراد در صورت نیاز، از خدمات مراکز ملکی و طرف قرارداد با سازمان‌ تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وی در خصوص تامین اعتبار دفترچه‌های درمانی و استفاده بیمه‌شدگان از خدمات درمانی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی براساس اصل اعتماد متقابل به تامین اعتبار دفترچه‌ درمانی اقدام می کند و طیق قانون این سازمان، اگر بیمه شده ترک کرده و رابطه بیمه‌پردازی وی با سازمان قطع شود باید دفترچه‌ درمانی خود و افراد تحت تکلفش را تحویل دهد.

حسینی با اشاره به اینکه کارت هوشمند جایگزین دفترچه درمانی خواهد شد افزود: برای بهره‌گیری از فن‌آوری نوین در خدمات درمانی، کارت هوشمند جایگزین دفترچه درمانی خواهد شد.

مدیر کل نامنویسی و حساب های انفرادی تامین اجتماعی با بیان اینکه دفترچه‌های درمانی،‌شناسنامه شخصی و پرونده درمانی بیمه شده محسوب می‌شود گفت: حفظ و نگهداری صحیح از دفترچه ضروری است و در صورت مفقود شدن آن، افراد در اسرع وقت به شعبه صادر کننده و اطلاع رسانی کنند تا از سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار