مالیات قیمت مسکن را افزایش نمی‌دهد/ لزوم گسترش پایه‌های مالیاتی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: این توجیه اشتباه است که مالیات مسکن سبب افزایش قیمت در بازار مسکن می‌شود.

منصور آرامی سخنگوی کمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به نظر می‌رسد اگر قرار باشد اقتصادی مبتنی بر پایه های مالیاتی داشته باشیم و از قید نفت رها شویم لازم است پایه های مالیاتی را گسترش دهیم .

وی ادامه داد: نباید مالیات تنها از کارمندان باحقوق ثابت گرفته شود بلکه بهتر است از معاملات و بخش خصوصی به ویژه بازار مسکن هم مالیات دریافت شود.

آرامی در ادامه گفت: اخذ مالیات نباید باعث شود قیمت مسکن افزایش یابد.

وی در خصوص مالیات تعلق گرفته به واحدهای خالی گفت: بهتر است مالیات از واحدهای خالی گرفته شود و این مشکلی را برای بازار مسکن به وجود نمی‌آورد. واحدهای خالی فضا گرفته اند و باید مالیات را پرداخت کنند زیرا در صورتی که اجاره داده می‌شد هم مالیات بر اجاره تعلق می‌گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران در ادامه گفت: این فرض اشتباه است که مالیات بر واحدهای خالی سبب کاهش انگیزه ساخت و سازی شود و این دلیل توجیح کننده نیست زیرا کسی که اقدام به ساخت مسکن می‌کند حتما از قبل بازار را ارزیابی کرده و طبق عرضه آن مسکن ساخته می‌شود.

آرامی گفت: کشور سالانه به 700 هزار واحد مسکونی احتیاج دارد و بخش خصوصی باید این واحدها را بسازد ودر بازار عرضه کند اگر واحدی اجاره داده شود مالیات بر اجاره را باید پرداخت کند اگر معامله صورت بگیرد مالیات بر سرمایه پرداخت می‌شود و اگر خالی بماند نیز مشمول مالیات است.

منصور آرامی عنوان کرد: مبلغی که از مالیات مسکن حاصل میشود مهم نیست بلکه اهمیت موضوع آن است که مسکن به عنوان یکی از مواردی که باید مالیات پرداخت کند شناخته شده است و قطعا سهم آن به مالیات کشور اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
تو رو خدا افزایش بدید خجالت نکشید
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۹:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
مالیات انگیزه سودجویی وفساد راخنثی میکند
آخرین اخبار