قم؛

سایت فردو نماد مقاومت، پایداری و استقلال سیاسی در جهان

رییس سازمان انرژی هسته ای :رقبای ایران در بحث هسته ای بدانند نمی توان سایت هسته ای فردو را برچید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ دکتر صالحی امروز در مراسم بهره برداری از محور محور منتهی به سایت هسته ای شهید علیمحمدی فردوی قم با اشاره به اهمیت سایت فردو در جهان افزود: این سایت هسته ای با اتکا به ظرفیتهای داخلی کشور ، به یک الگو برای دیگر کشورهای فعال در زمینه غنی سازی هسته ای تبدیل شده و نام این سایت برای هیچکدام از مسئولان کشورهای اروپایی و امریکایی ناشناس نیست. 

وی تاکید کرد: رقبای ایران در بحث هسته ای بدانند نه تنها نمی توان سایت هسته ای فردو را برچینند بلکه این سایت فعالیت هسته ای خود را بیش از گذشته ادامه می دهد و چراغ برافروخته آن هیچگاه خاموش نخواهد شد. 

 صالحی به مذاکرات ایران با 1+5 اشاره و تصریح کرد: ایران در میدان چالشی و نامتوازن مذاکرات هسته ای با استقامت ، تکیه بر اعتقادات مردم و درایت رهبری توانست در مقابل زیاده خواهی های دیگر کشورها بایستد و نگذارد رقبای ایران ، به هر آنچه در سر داشتند برسند. 

وی به تحلیل مقاله ای اروپایی در خصوص توقف غنی سازی مراکز هسته ای ایران پرداخت و گفت: تولید آب سنگین و غنی سازی درمراکز هسته ایران به صفر نخواهد رسید و بلکه فعالیت خود را بر مبنای یک برنامه ریزی مدون و اصولی ادامه خواهد داد. 

 صالحی تصریح کرد: توافق هسته ایران با 1+5 عزت و سربلندی ملت ایران را در جهان دو چندان می کند. 

یادآور می شود: محور منتهی به سایت هسته ای شهید علیمحمدی فردو ، به طول 14کیلومتر ،امروز باحضور رئیس سازمان انرژی هسته ای کشور به بهره برداری رسید. 

لازم به ذکر است:برای احداث این محور 9 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رهبری به قم هزینه شده است. 

انتهای پیام/پ
برچسب ها: قم ، سایت ، هسته ای ، فردو ، انرزی اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.