انتشار جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای از تخریب پالمیرا

بخش‌های دیگری از شهر تاریخی پالمیرا توسط نیروهای داعش با خاک یکسان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از تخریب کامل معبد بل در شهر تاریخ پالمیرا در سوریه حکایت دارند.

در تهاجم روز یکشنبه به این شهر تاریخی‌، نیروهای تکفیری داعش این معبد را به طور کامل ویران کردند اما در ابتدا اطلاعات کاملی در دسترس نبود،‌ اما به گفته واحد آموزش و تحقیق سازمان ملل متحد تصاویر ماهواره که روز گذشته از این منطقه گرفته شده ویرانی کامل آن را نشان می‌دهد این چندین تهاجم نیروهای تروریستی داعش به این شهر تاریخ است و پیش از سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای اینگونه اقدامات داعش را جنایت جنگی نامیده بود.

از  سوی دیگر نیروهای تکفیری طرحی را برای تخریب کامل بناهای تاریخی در منطقه تحت سلطه خود در عراق و سوریه تصویب کرده‌اند.

اوایل ماه جاری نیروهای داعش یک باستان‌شناس 82 ساله که چهار دهه مسئولیت مراقبت از پالمیرا را بر عهده داشت سر بریدند و بدن او را در ملا‌عام به دار آویختند.

پالمیرا که در لغت شهر نخل‌ها در 210 کیلومتری شمال شرقی دمشق واقع شده و پیش از آغاز درگیری‌های در سال 2011 میلادی سالانه بیشتر از 150 هزار نفر بازدید کننده به آن سفر می‌کردند.

ساخت این بنا که یکی از آثار ثبت شده سوریه در میراث جهانی یونسکو است در سال 32 پیش از میلاد آغاز در قرن دوم پیش از میلاد به اتمام رسید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.